Sunday, February 20, 2011

Søndag og forelskelser...


Solen skinner og himlen er helt blå. Jeg må indrømme, at jeg higer efter forår, så jeg bliver glad når jeg kigger ud på den smukke dag.
Jeg er ellers glad for alle årstider og synes, at de har hver deres skønhed, men denne vinter har været meget lang og kold og nu må den snart ende.

Vi har været ude og gå en lang tur med børnene, spist gazpacho til frokost og her i eftermiddag, har jeg drukket min højt-elskede kaffe og læst Weekendavisen. Det lyder egentlig rimelig romantisk, når jeg skriver det ned! Sandheden er, at Storm er blevet sløj igen og derfor hylede hele vejen hjem fra gåturen og nu ligger under tæppet på sofaen, Martha har haft ondt i maven i nat og har derfor sovet en meget lang lur og Alma blev træt af det hele og gik hjem til sin mormor. Derfor var der for en gangs skyld tid til at læse avis. Jeg læser altid tillæget om bøger og får lyst til at læse stort set alle de bøger, der er omtalt. Jeg elsker nemlig bøger og har det med bøger som med forelskelse. Jeg får bobler i maven og bliver en lille smule skør, når jeg begynder på en ny bog. Hvis jeg bliver fanget for alvor, bliver den stort set ikke lagt væk, før jeg har læst den færdig.

Som de fleste andre er jeg vild med Stieg Larssons trilogi. Jeg slugte bøgerne i løbet af et par uger og tænker stadig ofte på de fantastiske uger den sommer, hvor jeg læste bøgerne.

Nu glæder jeg mig som et lille barn til Eva Gabrielssons bog "Millenium, Stieg og Jag" udkommer til marts på dansk. Den er helt sikkert fuld af drama og det er alle, der har fulgt med i sagen om arven efter Stieg Larsson sikkert klar over. Jeg er spændt!

7 comments:

  1. Dejlige billede, dejligt indlæg og dejlig drejning det tog... Jeg tog faktisk mig selv i at tænke 'ok, de kan gå en dejlig lang tur, vores bliver aldrig længere end over til købmanden som jeg kan se fra mit vindue'...og så nåede jeg til din baggrundsinfo :o)
    Jeg håber børnene snart er friske igen og ja, jeg giver dig ret, det har været en lang vinter med meget sygdom og nu vil vi have forår... påtrods af at jeg kan se masser af støv rundt omkring, er det nu skønt når solen skinner ;o)
    Kh Mette

    ReplyDelete
  2. Dejlig blog, du har her. Jeg har fulgt den i et stykke tid nu, med stor fornøjelse - og nu har jeg selv kastet mig ud i at blogge.
    Melder mig som fast læser - så har du hele 991;-)

    Mange hilsner
    Anna

    ReplyDelete
  3. Skønne billeder og skønne ord med "sukker" på er herligt... men når man så hører lidt om det der (også) er virkeligheden, så får det mig endnu mere til at trække på smilebåndet!

    ReplyDelete
  4. Mette... Hi hi... De pleer faktisk at være meget gode til at gå tur, men ikke lige i går. Storm har haft ondt i ørerne hele natten, så det var nok det der var på vej:o(

    Anna: Dejligt med en følger mere... Det er jeg glad for og tak for rosen!

    Krudtuglens mor: Ja, Der er jo aldrig sukker på hele tiden... Sådan er livet bare! Knus

    ReplyDelete
  5. Ja det bliver helt sikkert en interessant bog at læse. Det er noget af et stormvejr der har fulgt den "arv"... Umiddelbart tænker jeg "stakkels kvinde" - men tingene har selvfølgelig altid to sider... eller flere.. ;-)
    Kh Maria

    ReplyDelete
  6. Hej Maria!
    Ja, der er altid flere sider, men jeg synes virkelig at faren og broderen virkede helt vildt selvmedlidende og ubehagelige i programmet, som blev vist på DR for noget tid siden. Jeg synes Eva virkede meget ærlig og som et godt menneske... Jeg er virkelig spændt på bogen.

    ReplyDelete
  7. Jeg er helt enig - men der bliver jo altid lagt en vinkel, som kan være svær at gennemskue... :-)
    De var så über onde! :-)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!