Monday, February 21, 2011

Sikke en nat...

Jeg er helt ved siden af mig selv i dag, efter en hård nat med en lille mand, som havde ondt i ørerne. Det startede i går aftes og Storm kunne slet ikke falde i søvn og endte med at komme ned og ligge på sofaen med to forældre, der skiftevis holdt ham for ørerne. Alt det vi plejer at gøre, når han har ondt i ørerne virkede ikke. Det plejer at lindre lidt, når han får et par totter uld i ørerne, men det ville han slet ikke høre tale om. Han skreg og skreg, så det blev ikke til meget søvn for hverken ham eller os. Kun tøserne fik sovet.

Det hele endte med, at ham og hans far måtte en tur til vagtlægen klokken tre i nat og jeg blev hjemme hos de to andre. Bilen ville selvfølgelig ikke starte, så jeg måtte ringe og vække min mor, så vi kunne låne hendes bil i stedet. Det er første gang nogen sinde, at vores bil ikke har villet starte. Typisk!

Jeg kunne slet ikke sove, efter de var taget af sted og jeg tror min uro smittede af på Martha, for hun vågnede ved fire-tiden og ville ikke falde i søvn igen. Hun var helt frisk og lå og sagde "hej" og hev mig i håret.
Endelig da klokken var 5.30 lagde hun sig til at sove. Storm og hans far kom hjem og ligger nu og sover begge to, mens jeg sidder her foran computeren, Alma tegner og Martha kravler rundt efter katten.
Vi kom så sent op, så Alma har fået en ufrivillig skole-fridag.
Hold fast hvor jeg håber, at min lille dreng snart får det bedre. Der er bare ikke noget værre end syge børn.

Jeg kommer til at tænke på sangen:


Forår forår kom nu snart
Vi har ventet længe
Vi vil ud og tumle os
i de grønne enge
i de grønne enge

Er det ikke snart på tide?

9 comments:

  1. I stakler! Jeg ønsker god bedring og håber at det hele vender -også vejret, så foråret kommer (selvom jeg også elsker alle årstider). Kh. Anne

    ReplyDelete
  2. Åh, det gør så ondt når man har ondt i ørerne. God bedring med din søn.
    Når du nu har været tidligt oppe, så må du se om det kan blive til en lille skraber på sofaen senere.

    ReplyDelete
  3. Hov den besked fra Oliver er rigtig fra mig. Jeg havde ikke set at min søn stadig var logget på. Computernørd... ikke mig!

    ReplyDelete
  4. Åh suk altså, sikke en nat! Stakkels dreng. Håber snart ørerne får det bedre.
    Håber I får en rolig dag.
    Og ja, det er så meget tid til forår!!

    ReplyDelete
  5. Åh hvor træls...det trækkes skisme tænder ud med syge børn! Rigtig god bedring med den lille stakkel...

    Kh. Malene

    ReplyDelete
  6. Rigtig god bedring til jeres dreng.

    ReplyDelete
  7. Lille mand dog, håber han snart er rask.

    ReplyDelete
  8. Stakkels lille mand, håber det går bedre.
    Jeg har flyttet min blog, kig endelig ind på www.madlegogbabykuller.blogspot.com
    Kh Julie

    ReplyDelete
  9. Uha det lyder som en slem slem omgang, jeg håber han har det bedre nu

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!