Monday, January 24, 2011

Nelly



Jeg har syet en lille ven til Martha. Hun fik dukken til sin fødselsdag og er meget glad for hende, selvom hun bliver udsat for lidt af hvert! Vi kalder hende Nelly, det samme som Martha hedder til mellemnavn.
Jeg lavede hende, så hun ligner Martha med blå øjne og lyst hår ned i panden.
Kroppen er lavet i økologisk frotté og er blød og dejlig at røre ved for en lille et-årig. Hendes bløde arme og ører er lige til at hive og bide i...
Hun er inspireret af Storms elskede Ninse, som er en blød tøjkanin, han elsker overalt på jorden. Han har den ikke mere med i børnehave hver dag (man er vel blevet fem år), men han sover stadig med den hver nat og den er så slidt og laset, at jeg er bange for, at den falder fra hinanden.
Den aller første dukke, jeg lavede i sin tid, var også en dukke med lange ører, Den har Alma leget meget med og den er næsten lige så laset og slidt som Ninse. Måske jeg viser jer den en dag...

13 comments:

  1. Hvor er de skønne begge to :)

    ReplyDelete
  2. Hvor er den dog sød...skøn farve og så yndigt et navn:-)

    Den passer jo lige til den søde lille ejermand (eller ejerpige:-)

    ReplyDelete
  3. Jeg kan også kun sige, at de er skønne begge to :)

    ReplyDelete
  4. Hvor er den skøn. Jeg håber den bliver en fast følgesvend for hende :)
    Klem

    ReplyDelete
  5. Så utrolig fin den var! :)
    Jeg gikk jo på dukkekurs i min datters barnehage før jul, og tenkte senest i dag at jeg burde lage flere dukker snart, slik at jeg ikke glemmer kunsten.. :) Denne inspirerte meg i alle fall veeeldig!

    Og Martha er bare så herlig!
    Gratulerer så masse med ettåringen!
    Klem

    ReplyDelete
  6. Super idé at sy den med frotté. Og så lækker den ser ud - lige til at gå ombord i for en 1-årig! Dem må du til at tage bestillinger på:)

    ReplyDelete
  7. Hvor er de bare lækre!! Mon du ta'r imod bestlling på så'n en? Og super fint at den ligner Martha - der er også et eller andet ens i deres udtryk syns jeg!

    ReplyDelete
  8. Så skøn :)

    Jeg er helt vild med Nelly!

    Kh. Mirjam

    ReplyDelete
  9. Hvor er Nelly bare sød med den lilla dragt, og ørene :) Cute!

    -Merete

    asinstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. wow, fantastiske bilder med fantastiske farger, og en fantastisk liten klump :)

    ReplyDelete
  11. Hvor er den dukke bare helt fantastisk skøn!!!!! Jeg erhalt vild m den;-)

    ReplyDelete
  12. Fin blog du har. Legger meg til som føler. Kjolene er fantastiske!!!!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!