Wednesday, January 12, 2011

Jeg bestemmer selv...




Vi rykker lidt rundt herhjemme, for Storm og Alma skal have hver deres værelse. Jeg kan mærke på Alma, at hun har behov for, at kunne trække sig lidt tilbage og ikke hele tiden have en lillebror, der roder hele værelset til med togbaner og klodser.
Værelserne er slet ikke færdige, men Alma mente bestemt, at hun kunne klare det selv, så hun havde fundet Storms lille værktøjskasse frem i går og var så ellers gået i gang med at slå søm i væggen, sætte plakater op med tape og dekorere med klistermærker. "Jeg vil selv bestemme, for det er jo mit værelse..." var kommentaren til mit nok lidt overraskede ansigtsudtryk....
Jeg måtte lige hjælpe lidt med at få det hele lige, men ellers er det fint for nu. Tanken er nu, at der skal tapetseres eller males bag sengen (hvis jeg får lov).

Storm går ikke så højt op i hvordan hans værelse ser ud. Han synes stort set alt er VILDT flot.
Den uhyggelige og stakkels skildpadde på væggen, er en som hans oldefar har haft med hjem fra en rejse, fra dengang man måtte tage alt muligt med sig hjem fra fjerne lande. Derfor har vi en meget sjov og interessant samling af fund fra hans mange rejser. Skjold og spyd fra en hovedjæger, en hel masse sten og sjove afrikanske figurer, noget der ligner en voodoo-dukke og en figur, som efter sigende skulle gøre den som bærer den under tøjet mere frugtbar (har dog ikke afprøvet den, da vi har rigeligt med børn pt). For en dreng på fem er det virkelig noget der rykker...

6 comments:

  1. Hvor ser det bare fint ud - både Storms og Almas :)

    Hyggeligt at Alma nyder at have sit eget.

    Har sendt en mail. Nu bliver det nok ikke denne uge, men kan du sende dit nr.? Har som sagt mistet alle mine :(

    Kram Mirjam

    ReplyDelete
  2. Hvor er det dejligt, at Alma selv begynder at indrette sit værelse. På den måde får hun det jo præcis som hun vil have det. Og så ser det jo rigtig hyggeligt ud :)

    Min yngste på 12 indretter med fodboldplakater. Messi og andre, hun synes er gode. Og ellers interesserer det ikke en døjt, hvordan der ser ud og hun er et kæmpe rodehoved.

    Min ældst hjemmeboende på 15 laver om på værelset ca. én gang om måneden. Og indretter også gerne stuen om, hvis vi giver lov. De fleste idéer, hun kommer med er både hyggelige og funktionelle, så hun har talent for det. Og er både stolt og tilfreds, når det lykkes hende at lave noget fint.

    Mellemstepigen har indrettet sig 2 gange. Første gang med vores indretningshjælp, da hun var 9 år og for et år siden, da hun ville have det lidt mere voksent. Hun trives i det og laver ikke om på noget, der fungerer :)

    God dag

    ReplyDelete
  3. jeg står med en måbende datter der pejer på Almas værelse og siger: "Ej mor, hvor er det smukt. kan du også lave det på mit værelse?" hvad pokker er det lige man svarer, for de store stjerner som afspejles i store blå øjne er næsten umuligt at skuffe:) især når nu moren selv også er helt medtaget af skønhed. så enkelt og dog så sirlig fint...kan nærmest se feerne danse omkring.
    ønsker dig en skøn dag med ungerne:) og forhåbentlig en mand der snart vender hjem igen:)

    ReplyDelete
  4. Jeg kan sagtens huske glæden ved selv at indrette og ordne sit værelse for første gang!
    Jeg har som barn samlet på Christel tegninger, men jeg har aldrig set motivet med vuggen. Det er rigtig sødt.

    ReplyDelete
  5. Alba og Bror har også lige fået deres eget værelse og jeg kender udemærket godt det overraskede udtryk i ansigtet, men det er jo bare godt med selvstændige børn der hved hvor deres eget skab skal stå. Har dog fået trumfet farven bag sengen igennem, kunne glemme alt om tapet.
    Bror lyder ligesom Storm, så der kan jeg "lege" lidt endnu, bare der er noget grønt.God fornøjelse.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!