Sunday, January 9, 2011

Et år er gået...


















År 2010 har på mange måder været et af de mest begivenhedsrige år for mig. Jeg fødte lille Martha i januar ved en meget hurtig hjemmefødsel. Der kom godt gang i mine kurser og min far døde i juli og blev begravet i begyndelsen af august. Året har været godt og skidt. Jeg elsker min lille Martha overalt på jorden. Hun er så glad en lille pige og helt særlig.
At min far faldt om og døde en uge senere, har påvirket mit år og mit liv i det hele taget. Det at miste en man elsker, er noget af det sværeste. Man tror, at dem man elsker lever for evigt og det er et chok at finde ud af, at de ikke gør det. Døden kan komme fra det ene øjeblik til det andet og man forstår det ikke!
Jeg savner ham ufattelig meget.
Jeg har heldigvis haft gode mennesker omkring mig, som har forstået, at det er svært at række ud, når overskuddet ikke er der og når sorgen fylder. Desværre er jeg også blevet skuffet over mennesker, som jeg troede ville være der, men som ikke magtede det. Det er gået op for mig, at mange mennesker er virkelig berøringsangste, hvad angår døden.
Julen var hård og komme igennem. Min fars fødselsdag lige før jul og juleaften, hvor der var en tom stol.

Det var dog også en dejlig juletid, hvor vi for første gang holdt vores egen juleaften hjemme og startede vores egne traditioner. Det var rart.

Det var børnenes jul og de var glade.
Min kæreste har arbejdet rigtig meget i år 2010, så det var dejligt, at have en lang ferie sammen. Jeg nød den så meget, at jeg glemte alt om at blogge og da jeg efter ferien, ville sætte mig til computeren, anede jeg ikke hvad jeg skulle blogge om. Derfor blev pausen meget længere end ventet!

Jeg tror, jeg har været mere stresset end jeg anede. At have en lille baby, amme, få for lidt søvn, holde kurser og sy sy sy... kræver meget energi.
Nu er jeg ladet op og glæder mig til et nyt år, som jeg har store forhåbninger til, for der skal ske så meget spændende!

Jeg vil sige tak for året der er gået. Tak fordi I har fulgt med, har kommenteret og givet mig gode støttende ord i svære tider. Jeg er så glad for, at I vil læse med!

25 comments:

  1. Oh it's so lovely to see you back... I was thinking of you only last night, wondering how you al are. Happy New Year my lovely... may this year bring you and your family much happiness. Lou xx

    ReplyDelete
  2. Sikke et år, du har haft med både store glæder og en stor sorg.
    Jeg mistede min far i april og savnet er utrolig stort. Jeg oplever også, at folk er meget berøringsangste både hvad sorg og andre livskriser angår. Ofte tør man først stille spørgsmål og være med, når man selv har haft en stor livskrise.

    Jeg ønsker dig et smukt og dejligt 2011,
    klem fra
    mette b

    ReplyDelete
  3. Hej Lisbeth,

    sikke en dejlig billedserie af dit år, både dine glæder og din store sorg.

    Jeg nyder at følge din blog, dine smukke billeder, indblikket i Rudolf steiner skole verdenen og alle dine flotte kreationer.

    Håber 2011 giver dig og dine mange glade stunder:)

    Knus Siri

    ReplyDelete
  4. Dejlig billedkavalkade over et kontrastfyldt år. Selvom sorgen også har været til stede, ser det nu ud til at have været et år fyldt med umådeligt mange gode oplevelser.
    Jeg glæder mig til også at følge med på sidelinjen i 2011.

    ReplyDelete
  5. Meget sigende og stemningsfulde billeder! Samtidig også "cirkel of life" med både liv og død og alt indimellem - jeres 2010 rummede det hele, selvom I helst var fri.

    Jeg håber, I alle får et godt 2011 og glæder mig til at følge med fra sidelinien.

    ReplyDelete
  6. Dejligt at læse herinde igen. Jeg har fulgt med her på din blog i et par måneder, og jeg må sige at selv om jeg overhovedet ikke kender dig, så har jeg tænke at bare der ikke er noget galt, siden bloggen er så stille - lidt mærkeligt at være bekymret over nogle man ikke kender, men det viser nok lidt om hvad dette "blogland" er for noget.

    Rigtig godt 2011.

    Mange hilsner
    CilleBille

    ReplyDelete
  7. Sikke en livsbekræftende årskavalkade - den sprudler af alle livets facetter!! En fornøjelse at følge med hos dig Lisbeth!! De varmeste ønsker for et sprudlende 2011.

    ReplyDelete
  8. I lige måde. Det er altid en fornøjelsen at kigge ind ;-)
    Dine ord om at værne om barnedommen har været til stor inspiration for mig i det forgangne år. Blev ramt af nogle trælse omstændigheder og lige præcis det, at have hovedfokus på mine børn på den måde, har været en redningsplanke.
    Tak for det.
    Held og lykke i det nye år til dig og din familie.
    Venlig hilsen Anemone

    ReplyDelete
  9. Lækre lækre billeder!
    Jeg vil straks fatte mit eget kamera, og fotografere mine egne børn - nuet er nu!
    Hej fra Line

    ReplyDelete
  10. I love your colourful pictures! Happy new year for your family!

    ReplyDelete
  11. Tak for kigget og GODT nytår til dig og dine!

    Jeg nyder at følge din blog, og føler med dig for tabet af din far.

    Kærlig hilsen
    Mia

    ReplyDelete
  12. Kære dig!
    Jeg har fulgt din blog et stykke tid og blev lidt bekymret over manglende nyt, dejligt at der nu atter er liv......
    Godt nytår, overvejer et af dine kurser!!!!!
    Kh fra Anne-Marie

    ReplyDelete
  13. Hej Lisbeth,
    En dejlig række billeder af året der er gået - gode og dårlige minder. Jeg håber at dette år vil bringe dig og din familie lykke og masser af gode stunder.
    Kh Stine.

    ReplyDelete
  14. Det er altid skønt at kigge med hos dig. Det er en fantastisk billed-kavalkade, du har lavet med masser af glæde og også plads til sorg.
    Godt nytår. Jeg glæder mig over, at du stadig vil blogge.

    ReplyDelete
  15. Kære Lisbeth..

    Som altid er du præcis og rammende i det du siger...Livet er vidunderligt og smukt men det kan også være en barsk omgang hvor man har ondt i krop og sjæl og man savner den ømme skulder der altid holdt om en....Jeg ønsker dig en rigtig godt 2011, og jeg håber, at komme forbi og lære at lave små englepiger og babybørn til Agnes...Så kan jeg måske også forklare Storm lidt om livet på landet;O)

    ReplyDelete
  16. Livet glæder kan på et splitsekund vendes til sorg...men selv om livet ikke altid er let er det alligevel fantastisk. Sikke dog en dejlig billedkavalkade du har lavet over 2010... Godt og lykkebringende nytår til dig...

    ReplyDelete
  17. Vilket fantastiskt fint inlägg, både bildmässigt och textmässigt! Tack för att du delar med dig av ditt liv!

    ReplyDelete
  18. I love checking your blog out! It is very inspiring.
    Many blessings to you and your family.

    ReplyDelete
  19. Har opdaget din hjemmeside for et par uger siden og er blevet så glad og positivt inspireret over alt det du foretager dig og har energi til.
    Har også læst om din sorg over din faders død. Jeg kunne genkende de tanker og følelser du beskrev, fra da jeg mistede min egen far for 8 år siden. Hav ham i dit hjerte og fortæl om ham til dine børn.

    Mange tanker til dig og dine samt et stort ønske om et dejligt år med mange skønne oplevelser.

    ReplyDelete
  20. Flotte bilder fra året som har gått, fine ord.
    Kondolerer. Kjenner jeg får en stor klump i halsen av å lese det du skriver om å miste din far... Håper du og dine får et fint 2011!

    ReplyDelete
  21. I wish you a very happy and full new year from belgium!
    Greetings, Suzy

    ReplyDelete
  22. Godt Nytt År!

    ReplyDelete
  23. skønneste skønneste skønneste billeder. Sikke et år I har haft.
    Kh Vibeke

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!