Wednesday, December 1, 2010

Nissen er flyttet ind...


Hold op, hvor blev vi overraskede i morges, da vi kom ned i køkkenet... I nattens løb var en lille bitte dør på magisk vis blevet tryllet frem! Nissen er altså flyttet ind og han havde kager med! Storm og Alma hev og sled i døren, men måske er det kun nisser, som kan åbne den!!?? Jeg er spændt på hvilke løjer nissen finder på!

Snup idéen! Mor hjalp nissen. Jeg fandt en dukkehus-dør i den lokale genbrugsbutik og har klistret den fast på væggen med trælim...! Nemt og magisk for børn....!!!

56 comments:

  1. Det var da alletiders søde idé!

    ReplyDelete
  2. Så søt en liten nissedør. En sånn skulle jeg ønske flyttet inn til oss også :0)

    Ha en fin dag!

    PS HAr en kreativ konkurrase på bloggen min ( og en GIVEAWAY) Kom gjerne å bli med

    ReplyDelete
  3. Nej hvor er det en vidunderlig ide. Bliver selv helt grebet af magien omkring det :-)

    ReplyDelete
  4. Ej, hvor er det en sød og skøn idé.
    Tusinde tak for tippet!

    ReplyDelete
  5. Ih, sikke en sød ide!
    Det er en fantastisk tid med magi og historier...

    ReplyDelete
  6. Hi hi, så må man håbe, det er en hyggelig nisse, der er flyttet ind. Skøn idé :D

    ReplyDelete
  7. Jeg ville også ønske en nisse ville flytte ind her, sikke en skøn ide, ville gerne ha set børnene i hoved :)

    ReplyDelete
  8. For en fantastisk ide! Helt nydelig!

    ReplyDelete
  9. Ej hvor er det da bare den fedeste idé jeg længe har set!!!!!
    Jeg tror (næsten) at jeg selv var hoppet på den. Det er jo genialt!

    ReplyDelete
  10. Jeg tilslutter mig koret. Sikke en sød idé. Træls at jeg ikke kan komme i nærheden af en minidør idag.

    ReplyDelete
  11. Nej hvor uendeligt fint....sikke en smuk og sød ide! Vi må vist også ha' os en lille nissedør...

    ReplyDelete
  12. Så hærlig påfunn :) Og så flotte tapeter og farger du har :) Liten giveaway hos meg, om du vil være med! Klem Beppe

    ReplyDelete
  13. Fantastisk idé, Lisbeth!!
    Jeg skal helt sikkert på jagt efter sådan en dukkehusdør, for vores nisse er også flyttet ind idag, og har spist en hel skål med grød!

    Jeg fortalte børnene at nissen har bosat sig inde i vores vægge og oppe under taget, hvor han har bygget sig et hyggeligt hjem, og så kommer han kun ud, når han ved ingen ser ham.
    Rasmus spurgte så "Jamen, hvordan kommer han herind i vores hus, mor"?
    Så du kan nok se, at jeg skal have fat i sådan en dør :-)
    Genialt!
    Knus Ulla.

    ReplyDelete
  14. Det er i sandhed en magisk idé!

    ReplyDelete
  15. Det er den herligste idé!

    Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde barn sånn at jeg kunne skapt litt nissemagi for dem. Tror ikke hunden vil bry seg om en nissedør, dessverre.

    Desember er stas! :)

    ReplyDelete
  16. fantastisk!!!
    Din blog er så inspirerende!!! Tak for det.

    ReplyDelete
  17. Det ser ud til at være en rigtig sød og ordentlig lille nisse med kurv og dørmåtte. Men det kan jo vise sig, at den kan lave løjer.

    Den ide er så hyggelig.

    ReplyDelete
  18. Ej, det er jo helt genialt ;) Hvor ser det sødt ud.

    ReplyDelete
  19. Du är fantastisk, Lisbeth. Eller nej, tomten är fantastisk, så trevligt att han har valt bo hos er ett tag...

    Hoppas ni njuter av adventstiden!

    Kram, Juliane

    ReplyDelete
  20. Fantastisk ide!! Intet mindre.. ville ønske du havde givet den ud lidt før, så jeg havde kunnet nå at skaffe en nisse dør til pakkekalender nissen... Virkeligt magisk ja.. :))

    ReplyDelete
  21. Ej, hvor fantastisk! Det er da lige til at sætte fantasien i gang:)

    ReplyDelete
  22. Eij, hvor er det bare en go' idé!!

    Tak for inspirationen.

    ReplyDelete
  23. Takk for ein fin og fantasi-rik start på desember! Eg vart så inspirert av historia di at eg også laga ei nisse-historie på bloggen min i dag. Helsing frå Frida i Norge

    ReplyDelete
  24. Nøøøøj sikke en god ide med døren!!!!

    ReplyDelete
  25. For en fantastisk fin idé!! Frister faktisk veldig å herme, det må jo være utrolig spennende og magisk for de små! :)

    ReplyDelete
  26. Skøn idé, Lisbeth. Dem er du fuld af :)

    Tak for din mail i dag. Jeg skal nok lige vende tilbage. Du er meget velkommen her fredag, hvis det passer :)

    Kram

    ReplyDelete
  27. EEEJJJ hvor er det en sød idé! Det skal jeg huske!
    Vores nisse har skrevet et brev med usynligt blæk. Det kunne kunne først ses når man lyste med uv lys på det "blanke" papir (man kan købe en tusch med usynligt blæk og uvlys i BR) Det vakte stor begejstring!

    ReplyDelete
  28. Ej hvor er det sødt.

    Hvorfor har man aldrig tænkt på det.

    Mon mine to store børn vil tro på det nu??? Når de er 13 og 16 år?? Nej jeg tror det ikke, men super sød ide er det.

    Ved os havde vi drillenisser i hele december da de var mindre. Hvad de ikke kunne lave ;-) Pakke stuen ind i wc papir, vælte møblerne, sætte bamser op i lange rækker, vingummibamser på rugbrød i madpakkerne, grøn mælk osv. osv. Endnu taler børnene om hvor sjovt det var og min mand og jeg vi hyggede også vildt med det.

    Rigtig god jul.

    Marlene

    ReplyDelete
  29. Ej hvor sjovt, hvorfor har man ikke tænkt på det da børnene var mindre. Nu er de nok for store til at tro på det mere. (13 og 16 år)

    Men har heller aldrig lige stødt på sådan en dør, og hvordan sidder den fast??

    Da vores børn var mindre, havde vi drillenisser i hele december. Stuen blev pakket ind i wc papir, stole, møbler osv. var væltet, gardiner pillet ned, mælken var grøn, rugbrødsmadderne i madpakken var med vingummibamser osv. osv.

    Endnu taler børnene om hvor sjovt det var.

    Rigtig god jul

    Marlene

    ReplyDelete
  30. Hvor er det bare magisk, jeg vil på udkig efter sådan en dør, den må jeg have :) den er for cute

    ReplyDelete
  31. jeg ELSKER din nisse dør....den er simpelthen genial! KH Hanne

    ReplyDelete
  32. Fantastisk idé. Min barnlige fantasi arbejder allerede på højtryk.

    Tænk sig, som barn må det da også være den fedeste oplevelse at få vækket fantasien og nysgerrigheden med en nisse der flytter ind... Det er med garanti en af de ting de vil huske fra deres barndom. :o)

    ReplyDelete
  33. Fantastisk. Tipper dette er magisk for ungene ;)

    ReplyDelete
  34. Fantastisk!
    Her var det mye pent inne, så her skal jeg titte rundt en liten stund!

    Ha en god natt og en fin 3.desember! : )

    ReplyDelete
  35. What a great idea! Such fantasy right there in your home!!!
    Does he do the dishes too???? :-)

    ReplyDelete
  36. That's just beyond brilliant. I would absolutely LOVED this as a child. Ok, where can i get a little dollshouse door....

    ReplyDelete
  37. For en fantastisk idè! Hadde digget å finne en slik dør hjemme selv, hihi

    ReplyDelete
  38. Sikke en god idé! Uha jeg kan huske at da jeg var lille havde min lille bror også en nisse fra børnehaven der gik på rundebesøg hos børnene. Hvad den nisse ikke kunne finde på om natten! Den spildte ris på gulvet og jeg ved ikke hvad. Så skulle man skrive i en lille bog, hvad nissen havde bedrevet mens den havde været på besøg, og fortælle om det i rundkredsen i børnehaven næste dag. Det var rigtigt sjovt for børnene, og de gik MEGET op i det.

    ReplyDelete
  39. Fantastisk ide Lisbeth:) har lige set et indlæg hos Mia om din ide og nu må jeg da på jagt efter en dør.... Min lille Noah vil elske det og tak fordi du vil gøre hans jul mere fantasifuldt!!
    Hilsner Vicki

    ReplyDelete
  40. Hvor skønt .... en masse blogland-børn får besøg af både drille- og hyggenisser i år. Fantastisk idé.

    ReplyDelete
  41. Super god idé - i år er den også taget i brug herhjemme :o)
    Rigtig god december!

    ReplyDelete
  42. Hej Lisbeth, og tak for en god blog. Jeg prøvede at poste en kommentar på indlægget tidligere, men den er ikke udgivet, så tror noget gik galt!

    Begrebet "Fairy doors" er stort i USA og Australien også, prøv at google det og mange gode ideer kommer frem. Man kan også købe en færdig dør mange steder, bl.a. her:

    http://www.toutmonamour.com.au/store/pc/showsearchresults.asp?keyword=door&pageStyle=H&resultCnt=8&go=

    http://www.fairydoor.com/

    http://www.miniature-gardens.com/fairy-doors.html

    Bedste hilsener Kirsten

    ReplyDelete
  43. Ja, Kirsten... Siden jeg har sat døren op, har jeg også set fe-dørene;o) Er vild med dem, som man kan sætte på træerne i haven. Det er sødt!
    Tak for kommentar!

    ReplyDelete
  44. Jeg har tænkt på at nappe idéen til min børnehave og vil spørge dig, om døren så forsvinder igen efter jul, for på magisk vis at dukke frem af væggen igen til næste jul, og hvordan du i givet fald får døren af væggen igen??
    Det er sådan en sød idé, der lægger op til en masse december-skæg. Tak for det.
    Kate

    ReplyDelete
  45. Hej Kate!

    Vi tager ikke døren ned. Den er limet fast med magisk nisselim (trælim;o). Børnene glemmer den nærmest i løbet af året og d. 1 december lægger vi måtten frem igen og så er nissen flyttet ind igen...

    Det er bare en super hyggelig ting!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det lyder simpelthen så hyggeligt, og jeg har vist fået overtalt min leder til at måtte lime en lille dør op på væggen i institutionen.
      Tak for idéen;-))
      Kate

      Delete
    2. Så er der købt ind til magisk nissedør på "rød troldestue". Jeg har lavet et indlæg om indkøbene og linket til din magiske nissedør. Håber det er okay!
      Kate

      Delete
  46. Super flot blog med fantastisk inspiration.....

    Jeg er selv ny blogger og omtaler noget af det samme som dig. Du skal være meget velkommen til at kikke ind :-)

    http://camille-milk-stewart-bermann.blogspot.dk

    ReplyDelete
  47. Ejj, hvor en dejlig idé.. Den må jeg prøve næste år når min dreng er stor nok til at forstå det med nisser :)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!