Tuesday, November 2, 2010

Storms dag i børnehaven...

Så kom endelig dagen, hvor Storm havde sin fødselsdag i børnehaven. Jeg er altid helt overvældet over hvor smukt og rørende det er.

Pædagogerne i børnehaven gør så meget ud af børnenes fødselsdage og det er fantastisk, at få lov at være en del af det.

Storm fik sit fødselsdagseventyr, hvor der bliver fortalt lidt af de store ting fra hvert år i barnets liv. Det er så dejligt, at genopleve årene og tænke tilbage på alle vores oplevelser sammen.

Storm nød at være i centrum og med kappe og krone på, sad han og lyttede til historien. Der blev sunget fødselsdagssange og han fik en gave. I gaven var den fineste ridder i blåt med sværd. En gave der passede perfekt til min lille tapre 5-årige ridder!

5 comments:

  1. Vi har lige i september haft vores Steiner debut-fødselsdag og jeg giver dig helt ret i, at det er noget så rørende en oplevelse :o)
    Vi er så glade for, at vi har fået vores Karla i Steiner børnehave :o)

    Kh Louise.

    ReplyDelete
  2. Hvor er det fantastisk. Jeg blev helt rørt, da jeg læste det. Sikke en oplevelse.

    ReplyDelete
  3. Det er bare så rørende vakkert!

    ReplyDelete
  4. Det lyser bare som en super dejlig dag!

    ReplyDelete
  5. Åh, hvor fint og hvor ser han bare stolt ud, den søde Storm :-)

    Jeg er også selv meget begejstret for den måde børnene bliver fejret på i Waldorf børnehaven. Desværre er vi forældre ikke med hernede, så jeg vil da glæde mig til når vi om halvandet år flytter hjem til Danmark og Alfred skal gå i en dansk Steiner børnehave, så jeg også kan prøve at opleve at være der, når de bliver fejret.
    Til den tid går begge de store jo i skole, og der er det slut med den slags fødselsdage - i hvert fald hernede.
    Knus Ulla.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!