Thursday, November 18, 2010

Martha 10 måneder

Tænk... 10 måneder! Tiden går altså stærkt, når man har en lille unge!
Sød, sjov og kær er hun og rimelig tidskrævende!
Hun elsker at sove mellem mor og far og vil gerne ammes mange gange hver nat...Zzz...
Hun nyder livet og er helt utrolig nysgerrig....
Vi bruger babytegn med hende og hun gør nu fire tegn: "mad", "drikke", "amme" og "kat" og så vinker hun farvel og klapper kage...
Vi startede med tegn for "drikke" og "mad" og gjorde tegnene hver gang, hun skulle have noget at drikke og spise og for en måned siden, begyndte hun at efterligne tegnene. Nu gør hun tegn for drikke, når hun vil have noget at drikke. Det er en helt speciel oplevelse...
Det er virkelig utroligt hvad sådan en lille én kan i løbet af 10 måneder!

Martha elsker i øvrigt at hive sine strømper af... Jeg giver hende strømper og futter på mindst 50 gange hver dag!

12 comments:

  1. Hoooold da op, hvor er tiden dog blevet af...tænk at det allerede er 10 måneder siden at hun kom til verden!

    Og ja, man forbløffes som forældre, hver gang de små vidundere kan noget nyt...herligt!

    Spændende med baby tegn, jeg har også overvejet at bruge det til vores lille nye baby...hvis han da nogensinde kommer ud:-) (Er i dag 10 dage over termin....prust...suk...hulk...!!)

    Kh. Malene

    ReplyDelete
  2. Det lyder godt nok smart med de babytegn!! Det ville jeg ønske jeg havde hørt om for 6 måneder siden:)
    Sikke en lækker dragt Martha har på, hvor er den fra?

    ReplyDelete
  3. Åh, Malene... Jeg føler virkelig med dig. Gik jo selv ti dage over med Martha, så jeg ved hvor hårdt det er... Men når man så har født, så tænker man... Jamen det gik så stærkt det hele og hvorfor nød jeg det ikke lidt mere... Så sæt dig ned, læg benene op, drik en kop te, læs en god bog og nyd de sidste par dage...;o) Held og lykke!!!

    ReplyDelete
  4. Rikke... Tror nok det er green cotton... Skal lige kigge i den, når den kommer ud af vaskemaskinen!

    ReplyDelete
  5. Tillykke med Martha :-) vi er lige blevet beriget med en nevø i søndags, Adam. Babyer er dejlige.

    ReplyDelete
  6. Stort tillykke med Adam! Ja... babyer er virkelig dejlige, men hvor bliver de hurtigt store;o)

    ReplyDelete
  7. Babytegn har jeg aldri hørt om før. Men så lurt! Jeg går ut ifra at det er noe ala tegnspråk... De blir fort store ja. Er derfor det er så viktig å sette pris på hvert minutt, til og med de minuttene de skriker og ikke vil :) Og at hun ikke vil gå med sokker kjenner jeg litt igjen. Jeg har en gutt på 3 år som helst ikke vil gå med klær i det hele tatt :D Ha en fin-fin dag! Klem Tone

    ReplyDelete
  8. Stort tillykke med Martha :) Dejligt at høre med babytegn, laver selv tegn til lillepigen på 5mdr.

    Glæder mig sådan til hun begynder at lave tegn :)

    ReplyDelete
  9. Takker:) Har lige googlet, det er Green Cotton:)

    ReplyDelete
  10. Hun er vel nok sød ! Vi brugte også tegn til Elli og vi har haft SÅ meget glæde af det ! Hun brugte ca 30 tegn som 1 årig og begyndte at tale meget tidligt - både ord og sætninger blev understøttet af tegn. Det har været super og vi har aldrig oplevet frustrationer pga manglende sprog. Med Nor har vi helt naturligt brugt tegnene fra han var nyfødt og vi glæder os til at han begynder at lave tegnene tilbage til os. Kh Laura

    ReplyDelete
  11. Hej, dejligt med sådan en lille spirevip! Har selv en pige på 2 som lærte babytegn inden hun blev 6måneder, tror på at det er en af grundende til at hun idag taler bedre end mange 3 årige, at hun blev forstået meget tidligt!
    Mvh Charlotte

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!