Thursday, October 14, 2010

Hyggedag




Torsdag er jo krea-dag, hvor min veninde Mirjam kommer og syr (og SNAKKER) sammen med mig. Vi ses hver anden torsdag, men sidste torsdag gik der kaffe-søster-snak i den, så vi var ikke så kreative. Derfor måtte vi lige ses igen i dag...
Alma var hjemme (hun havde brug for en fridag) og hun (med lidt hjælp fra mig), fik syet på en fin lille dukke, som skulle ligne én dukke, jeg lige har syet til en lille pige i Norge. Dukken sidder på hylden og venter på at rejse af sted.
Mirjam fik syet bukser til sin dreng og Martha fik smagt på hæklede uldblomster, tråd og en enkelt makrelmad.
Torsdag er helt sikkert en af mine favorit-dage skarpt forfulgt af "mormor-mandag", hvor min mor henter børnene fra skole og børnehave og jeg har FRI!

Ja... som I kan se, har jeg fået den gamle header tilbage. Jeg kunne ikke rigtig vænne mig til den nye...

12 comments:

  1. Sikke en dejlig dag. Billederne oser af hygge og kreativitet.

    Hvor er de skønne dine piger.

    ReplyDelete
  2. Det lyder hyggeligt, og ikke mindst ser det meget meget dejligt ud:)

    ReplyDelete
  3. Tillykke med din nye gamle header.. må også indrømme at jeg savnede den lidt. den fortæller så meget på det første klik ind til dig.. farver, skønhed, historie, alt det netop din blog handler om..livsglæde.. :) Tror også jeres torsdage må være hyggelige!

    ReplyDelete
  4. Dejlige billeder. Man kan næsten mærke, hvor hyggeligt det har været.
    Og din gamle "header" er altså også fin:)

    ReplyDelete
  5. Hej Lisbeth
    Jeg synes den nye header var fin, men den gamle er mere "dig" (uden at kende dig i virkeligheden)..jeg savnede den gamle helt vildt, den er så livsbekræftende og glad..godt du tog den tilbage.
    Lyder bare så hyggeligt med dine og Mirjams sy-dage, sådan nogle har jeg også indimellem med min svigerinde (eller aftener), når det kan passes ind mellem fuldtidsjob, børn, fritidsaktiviteter osv.
    God weekend til dig og dine
    KH Mia

    ReplyDelete
  6. Åh, jeg er også vild med din gamle header! Dejlig at den er tilbage:)

    Sikke nogle dine billeder fra jeres herlige torsdag, hvor lyder det hyggelig:)

    ReplyDelete
  7. Det låter så fint med en kreativ torsdag, Lisbeth!

    Önskade att jag hade något liknande i lilla Höör eftersom jag brukar träffa väninnor varje onsdag för att sticka, virka och äta goda kakor när jag är i Berlin. Denna självklarheten saknar jag mycket här på landet, men vi är några kreativa tjejer i Malmö som träffas ibland (dock utan en fast dag).

    Här i Höör är det bara Hemslöjdsföreningen där man kan träffas en gång om veckan, men det är inte riktig min grej... Då blir det "Kreatorsdagar" istället med en kopp kaffe, garn, virknål, min Macbook och Skype tillsammans med väninnor. Men jag skulle definitivt föredrar en riktig kram ;-)

    Soliga hälsningar,

    Juliane

    ReplyDelete
  8. Herlig hyggelig torsdag!
    Det er godt at skabe gode rammer og traditioner omkring den slags venindesamvær, det kan alt for let drukne i for meget hverdag.

    Og når jeg engang vel skal være mormor, så må jeg afsted på et af dine dukkekurser og sy en af de vidunderlige.
    Eller måske skulle jeg bare afsted inden længe, og så sy til mig selv.

    God weekend...

    ReplyDelete
  9. Jeg stemmer i med de andre og siger velkommen tilbage til den gamle header... Den er mere dig/din blog!!
    (men den nye var super sød, bare ikke som header..)
    Smil Anne

    ReplyDelete
  10. Å så hyggelig dere har det. Og den kurven til strikkepinner er jo super.

    ReplyDelete
  11. What a beautiful blog! I get inspired everytime. I love the orange wooldress and the tights! Where are they from? I have a bit of wool obsession which i indulge my dd in!!

    ReplyDelete
  12. Hi Elisabeth!
    The dress and tights are from Disana. So so nice;o)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!