Tuesday, September 14, 2010

Høstfest



I fredags var der høstfest i Storms børnehave. Det er sådan en fantastisk og helt overdådig fest, hvor alle børnene har medbragt grøntsager og frugter fra haven (eller supermarkedet). Børnene er klædt i deres stiveste puds og pædagogerne har pyntet stuen smukt op!
Der bliver sunget sange om høsten og børnene spiser løs af de lækre grøntsager og det store høstbrød, som de allesammen har været med til at bage.
Brødet er lavet af det korn, som alle børnene har høstet på deres årlige bondegårdstur. De har malet det til mel og så har de alle haft fingrene i dejen. Det er meget specielt.
Børnene får et særligt eventyr fortalt og får det fineste lille brød med sig hjem, når festen slutter.

Jeg elsker den fest og det gør Storm også. Han var helt fyldt op af smukke indtryk, da han kom hjem fredag eftermiddag!

11 comments:

  1. Helt nydelig og for en god ide. Her får barna og også voksne en forståelse av hvor maten kommer fra. Og kanskje også være med å bidra til at en smaker på mye forskjellig. Dette er jo noe som brukes på skoler også.

    En riktig god aften ønsker jeg deg.

    ReplyDelete
  2. Hvor lyder og hvor ser det bare dejligt ud!

    Kram

    ReplyDelete
  3. Hold da helt op hvor det er flot. Jeg ville önske at min datter gik i den börnehave :)

    Har du forresten fået mine mails. Jeg vil nemlig gerne betale, så jeg er sikker på en plads ;)

    ReplyDelete
  4. Skønne billeder. Det er en rigtig fin ide med en høstfest, så børnene får en fornemmelse af årets gang, og alle de gaver naturen giver os. Smukt.

    ReplyDelete
  5. Love those rich colours! What wonderful photos.

    ReplyDelete
  6. Super skønne billeder og hvor er det bare en fantastisk oplevelse at give børnene...

    ReplyDelete
  7. Hvor er det dejligt at se så skønne billeder af farverige grøntsager og frugter. Og Storm ser stolt ud dér ved bordet :-)

    ReplyDelete
  8. Sååå fint! :)

    Jeg hadde et innlegg på min blogg for ikke lenge siden, med noen bilder og bittelitt tekst om hvordan de feirer høsttakkefest i en steinerbarnehage i Trondheim. Det var også en helt fantastisk fest og en stor opplevelse, både før og under festen! :)

    -og i morgen skal jeg på dukkekurs i den samme barnehagen... Jeg finner mye inspirasjon hos deg! Takk! :)

    ReplyDelete
  9. Jeg bliver helt lækkersulten, sikke et overdådigt bord..

    Kh. Maria

    ReplyDelete
  10. Jeg bliver helt lækkersulten, sikke et overdådigt bord...
    Og sikke en fantastisk børnehave!

    Kh. Maria

    ReplyDelete
  11. Hvor ser det bare helt fantastisk ud. Der er virkelig lagt kræfter i for at få sådan en høstfest stablet på benene og få dækket sådan et superlækkert bord. Kan godt forstå, at der blev hygget igennem. Hav en god dag

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!