Sunday, September 12, 2010

Favoritter i klædeskabet



Jeg går ikke ret højt op i mode. I hvert fald går jeg ikke op i hvad der er moderne, eller hvilken farve der er rigtig i denne sæson. Det er virkelig mange år siden, jeg sidst har købt et modemagasin og jeg bruger i øvrigt meget få penge på tøj. Det er ikke fordi jeg skal spare, men fordi jeg hader at gå i butikker og bare bedst kan lide genbrug og det koster ikke ret meget.
En ting jeg godt kan lide er personlig stil og tøj, som man ikke lige kan finde i en hver forretning. Jeg er bliver inspireret af mennesker, som tør skille sig ud fra mængden og kigger gerne med på blogs, som viser mennesker, der gør netop det.

Jeg har lyst til, at vise jer lidt favoritter fra klædeskabet i den næste tid og vise, at det er muligt at finde spændende tøj til meget få penge.

Her er jeg i min yndlings vintage-kjole. Købt på Ebay.com for 75 kr. Vintage Burberryfrakke til 250kr i min lokale genbrugsbutik, bæltet har jeg selv syet i södahl-stof fundet på trendsales. Leggins fra Brugsen til 30kr og sandaler, som man ikke lige kan se på billedet fra Shoe biz, købt på trendsales for 150kr. Tasken har kostet en mindre formue (Mulberry), men det er så heldigt, at jeg har arvet den fra min bror, som ikke længere ville bruge den (Ja ja... jeg ved godt, at ikke alle har den slags brødre, men man kan finde lækre kernelædertasker fra 60érne og 70érne billigt i genbrugsbutikker, på Trendsales, eller Ebay.

Hvordan klæder du dig?

14 comments:

  1. Skøn kjole og skønne billeder - er især helt vild med det, hvor du smiler og ser ud af billedet :)

    Kram

    ReplyDelete
  2. Sikke et outfit - enormt personligt og fantastisk :)

    ReplyDelete
  3. Da jeg så billederne, troede jeg straks at du var blevet shang-hai´ed til at agere model for et stort modehus ;) Du ser fantastisk og smuk ud. Og smuk kjole, frakke og lækker to-die-for-taske ;o)

    ReplyDelete
  4. Så fint du ser ut, Lisbeth! Ser fram emot att läsa mer om din garderob!

    Jag älskar den feminina stilen och när jag fyllde 18 år slutade jag med att ha byxor i min garderob. Sedan dess finns det bara kjolar och klänningar och jag syr rätt mycket åt mig själv. Men när jag köper någonting, så är det mest second-hand och sällan något nytt.

    För några år har jag ärvt underbara 30- och 40-tals kläder och jag älskar att hitta gamla mönstrar. Jag har jobbat som kostymassistent på teatern och operan och efter min utbildning ju som skådespelerska och en del av mina kläder är faktiskt från den perioden, jag fick några alster när jag slutade.

    (Men helt ärligt - när använder man en stor Rokoko-krinolin i vardagen? ;-)

    ReplyDelete
  5. Tak;o) Hvor er i dog søde...
    Hvor lyder det dejligt Juliane. Jeg er også vild med gamle kjoler. Har faktisk allerede købt min brudekjole... den smukkeste 50ér-sag (selvom jeg ikke ved hvornår vi skal giftes;o)...
    Rokoko-krinoline... Det vil da vække lidt opsigt;o)

    ReplyDelete
  6. He he Therese... Det ville jeg aldrig have mod til (og har da vist også for glade lår;o)... Det er jo noget andet, når det bare er min bror der tager billeder;o)

    ReplyDelete
  7. `Kæft du ser godt. Super lækkert outfit, meget personligt og du kan bære det. Selvom jeg synes kjolen er fantastisk, ville jeg aldrig selv turde gå med den (den ville heller ikke klæde mig) men tror jeg ville føle mig for opsigtsvækkende. Men Læks´ det er den(du) altså!!
    Tasken derimod ville jeg elske at have på skulderen!!
    Kh Ulla

    ReplyDelete
  8. Helt fantastisk kjole!;)

    ReplyDelete
  9. Du ser så dejlig ud Lisbeth <3. Og sikke en kjole. Wow.
    Ebay er slet ikke skidt. Jeg køber også meget derpå, og ligesom dig køber jeg rigtig meget tøj brugt. Er simpelthen blevet for nærig til at købe noget særligt af nyt tøj til mig selv - og skattene er så meget større for mig når jeg finder noget rigtig lækkert til ingen penge, plus jeg støtter et godt formål. Win-win :).
    I sidste uge fandt jeg en lækker Masai trøje til 50,-. Perfekt stand, den rigtige størrelse. Masai er ellers sådan noget som jeg SLET ikke kan komme i nærheden af, rent prismæssigt. Og en dag fandt jeg 8 kopper med underkopper og 4 kagetallerkner i ægte musselmalet til 400,-. Så kan selv jeg jo få musselmalet stel i huset.

    Mht. til tøjet så er det faktisk kun ungerne jeg køber nyt til. Men sådan nogle drengestørrelser i str 5 og 7 år, der er heller ikke nok stof tilbage i bukserne til det overhovedet kan betale sig at tænke på at lappe på dem når de gror ud af dem ;).

    Min tøjstil? Ligesom jeg selv indeholder mange sider, gør min tøjstil det også.
    Den ene dag "kontorlækker" (som jeg kalder det) med skjorte, pæne bukser og en hæl. Den anden dag hippie med poncho, knald på farverne og løst hår.

    ReplyDelete
  10. Hvor skønt med alle dejlige farver... Specielt her til efteråret, hvor farven bliver GRÅ... ;-)
    Tak for opfriskende mandag... :-)

    ReplyDelete
  11. Så smuk du er!
    Utrolig fint personligt udtryk.. Jeg er helt vild med kjolen..:)
    Kh Anne

    ReplyDelete
  12. Uanset om du går op i mode eller ej, så har du alligevel "fanget" tidens trend.
    Den er så rå den Burberry frakke og kjolen er da så smart.
    LÆkker smækker (o:

    ReplyDelete
  13. Lækre, lækre billeder og outfit. Jeg har også en enorm samling af 60er og 70er kjoler - mestendels ebay fund. De fleste er dog alligevel for festlige til hverdagsbrug :-)

    kram,
    Trine

    ReplyDelete
  14. Som dig, altid i genbrugstøj! Her finder man de unikke ting og sager og får sin egen personlige stil (det er nu engang den bedste).

    Din kjole er et fuldstændigt, vanvittigt godt fund, og den klæder dig så godt!

    Hyg dig!

    Helle

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!