Sunday, August 1, 2010

Sorg

Tusinde tak for alle jeres søde, varme og dejlige hilsner og tanker. Jeg suger dem alle til mig og det hjælper virkelig. Selvom jeg ikke kender jer alle personligt, er det rart at vide, at mange mennesker sender mig og min familie kærlige tanker i en svær tid.
Min far døde onsdag morgen. Vi håbede til det sidste, at han ville overleve, men det gjorde han ikke.
Nu skal vi leve videre uden ham. Det bliver svært og tungt, men jeg tror på, at vi klarer os igennem den store sorg det er at miste en far, morfar, farfar, svigerfar og mand alt for tidligt!
Jeg ved, at jeg aldrig vil komme mig over tabet af min far, men jeg ved også at smerten med tiden vil blive mindre og selvom det er rigtig svært lige nu, så bliver livet lysere og lettere med tiden.
Forløbet på Glostrup hospital var rigtig hårdt. Min far lå bevidstløs i en uge før han døde og det var virkelig hårdt at vente. Selvom vi godt vidste, at han ikke ville vågne igen, var det svært ikke at håbe på et mirakel, men sådan skulle det ikke være. Jeg kan slet ikke forstå, at livet er så skrøbeligt og at man bare kan dø fra den ene dag til den anden. Livet må man ikke tage for givet!
Nu vil jeg passe ekstra godt på min lille familie. Jeg vil være mere sammen med mine brødre og passe godt på min mor!
Jeg vil tænke på de dejlige tider vi har haft sammen og mindes alt det gode han har givet mig...






40 comments:

  1. At opholde sig i vakuumet mellem liv og død er det værste sted man kan være.
    Det er så usigeligt hårdt at gå og vente, våge ved hospitalssengen, se på uret der tikker ubarmhjertigt.

    Lisbeth, der gør mig utroligt ondt at høre at I mistede ham.

    Kryb sammen, mærk livet og hinanden og lad sorgen være en fælles byrde. Selvom hver enkelt må gennemleve sin egen sorg, så er den til tider nemmere, at bære i fælleskab.
    Det er det eneste rigtige at gøre.

    Mine tanker er hos jer.

    Tusind kram,
    Synne

    ReplyDelete
  2. Hej Lisbeth
    Det gør mig virkelig ondt at høre. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i følelsen af at have mistet sin far alt for tidligt og alt for pludseligt. Det er noget, som man bare håber ikke sker.
    kh Tine

    ReplyDelete
  3. Kondolerer, tenker på dere i sorgen. Jeg mistet selv min far altfor tidlig for 3 år siden så jeg vet litt om hva du går igjennom nå.
    Kh Kristin

    ReplyDelete
  4. Kære Lisbeth

    De allervarmeste tanker fra mig til dig og din familie i en svær tid.
    Jeg kan slet ikke begynde at forestille mig, hvor hårdt det må være, når miraklet ikke indtræffer.
    Jeg tænker meget på dig og din mor. Jeg tror på, at I er gode til at støtte hinanden.

    Kærligste tanker fra Lis

    ReplyDelete
  5. Føler med dig. Det gør ondt at miste, men en dag fylder gode minder mindre end sorgen. Knus

    ReplyDelete
  6. åh, det gør mig ondt. Jeg kondolerer, og sender mine varmeste tanker til dig og dine...

    ReplyDelete
  7. Kära Lisbeth, jag skickar mina varmaste tankar från Skåne. Kram, Juliane

    ReplyDelete
  8. Hvor er jeg ked af at høre sagens udfald. Der er ikke noget værre end bare at vente, mens man føler sig magtesløs. :(

    ReplyDelete
  9. Det gør mig ondt!

    Kram herfra

    ReplyDelete
  10. Kære Lisbeth
    De bedste og kærligste tanker til dig og dine, midt i jeres store sorg.
    Nogle gange er livet så skrøbeligt og alting forandres på et slitsekund.
    Det er menignsløst og uretfærdigt, og heldigvis for det.
    Håber i har fået al den hjælp og støtte i havde behov for under din fars indlæggelse og død.
    Hilsen Rikke

    ReplyDelete
  11. Nu græder jeg altså. For pokker hvor er det dog hårdt alt det du nu står overfor at skulle takle. Jeg føler mig dig og sender dig mine varmeste tanker. Sofie

    ReplyDelete
  12. Åh det gør mig at høre på dine og din families vegne - Jeg har sådan tænkt på dig og håbet på det bedste.
    De varmeste tanker herfra.

    Hilsner Vicki

    ReplyDelete
  13. Kæreste Lisbeth - Du har min allerdybeste medfølelse, ja hvor er livets retfærdighed dog henne!
    SORG er en sted hvor det bestemt ikke er rart at være for det gør så pokkers pokkers ondt - HUSK nu også at passe på dig selv søde ♥

    ReplyDelete
  14. Mange varme tanker og knus fra mig til dig...

    ReplyDelete
  15. Kære Lisbeth.
    Selvom jeg kun kender dig og din familie, gennem min korte tid her i Blogverdenen, gør det ondt at høre, at du mistede din far. Ligeså vel at det gør mig så utroligt glad, at følge dit skønne familieliv og se din fantastiske kreativitet udfolde sig her i Blogland. Tak for alt det du giver og så håber jeg at du modtager i samme mængder, nu du har brug for det.
    hilsen og tanker fra Charlotte

    ReplyDelete
  16. Det gør mig ondt. Kondolerer.

    ReplyDelete
  17. Kære Lisbeth

    Det gør mig usigeligt ondt at læse dit indlæg! Livet er så uretfærigt til tider, og hvorfor en ung og elsket mand skal herfra så tidligt må stå hen i det uvisse!

    Jeg sender mig mine varmeste tanker og håber I finder en indre styrke til at komme igennem sorgen og tabet!

    Tanker fra Mia

    ReplyDelete
  18. Sikke en trist og tung nyhed. OG hvor er det bare svært at forholde sig til sådan noget.
    Modtag mine varmeste tanker til dig og din familie.... Jeg håber i snart føler overskud igen og kan tænke på minder med smil frem for sorg. Knus til jer!

    ReplyDelete
  19. Kære Lisbeth

    Det gør mig ondt at læse, at du har mistet din far! Mistede selv min far efter kræft for 6½ år siden - og savner ham stadig meget.

    Jeg håber, at I fik taget en god afsked med ham trods alt, og at I kan støtte hinanden i sorgen.

    Kærlig hilsen og mange tanker

    Lisbethk

    ReplyDelete
  20. Du har min dypeste medfølelse, kjære deg.

    ReplyDelete
  21. Hej Lisbeth

    Hvor gør det mig ondt...min dybeste medfølelse.

    Knus fra Mette

    ReplyDelete
  22. Kære Lisbeth

    Jeg kender dig ikke - følger blot med i dit blog liv. Men jeg har selv været igennem noget lignende og derfor vil jeg give dig disse ord med på vejen. Det er Johannes Møllehave der har skrevet meget om døden og om sorg, og han siger; Sorgen er kærlighedens pris - det vi betaler for, at have elsket...........
    Det gav mig trøst og mening da jeg pludselig mistede min mor uden varsel.
    De bedste tanker
    Sanne Anine

    ReplyDelete
  23. Jeg sender dig min dybeste medfølelse.. det må være usandsynlig hårdt..
    men tak fordi du minder os om at passe på hinanden!

    ReplyDelete
  24. Kære Lisbeth..
    Det er jeg virkelig ked af at høre.. De varmeste og kærligste tanker til dig og din familie i den her tid..
    Kærlige hilsner og kram
    Anne

    ReplyDelete
  25. Hvor er det trist og sørgeligt :(
    De bedste tanker til dig og familien.

    Kh Anja

    ReplyDelete
  26. Det gør mig ondt at læse at din far er gået væk.
    Godt for ham at det er gået så stærkt,men frygteligt for jer som er tilbage.
    Dejligt at læse i er der for hinanden.

    Husk at forenden af tunnelen er der lys.

    Yt

    ReplyDelete
  27. Kære Lisbeth,
    Det er jeg ked af at høre!
    Knus og varme tabker til dig og din familie

    ReplyDelete
  28. Kære Lisbeth,
    Det er jeg ked af at høre!
    Knus og varme tabker til dig og din familie

    ReplyDelete
  29. Det goer mig rigtig ondt at hoere! Har ingen vise ord, men sender et meget stort cyberkram din vej..

    KRAM fra Lone

    ReplyDelete
  30. Tusind tanker herfra.
    Kan kun forestille mig hvor hårdt det må være. Men det lyder til at du har en rigtig god familie.
    Sådan et fint nummer du har valgt - utroligt hvad musik kan gøre for én. Jeg tænkte på en C.V Jørgensen sang;
    Der skal kun så forsvindende lidt mere til & så en skønne dag forstår du at en helt ny verden muligvis ligger gemt for enden af denne vej men lige nu er du ikke så sikker...
    Knus Maren

    ReplyDelete
  31. Oh Lisbeth, I am so sorry. That song reminds me so much of my own wonderful father who I dearly miss. My thoughts are with you and your family x

    ReplyDelete
  32. Trine Fox MauleAugust 02, 2010

    Kære Lisbeth
    En præst sagde engang til en begravelse, at sorg er kærlighed, som man ikke kan komme af med.
    Pas godt på hinanden.
    Knus Trine

    ReplyDelete
  33. Det gør mig ondt. Sender de varmeste tanker til dig og din familie i denne svære tid!

    ReplyDelete
  34. At miste sin far eller mor gør, at man selv begynder at blive voksen. Jeg mistede min far i foråret og erklærede det samme som du: jeg vil være mere sammen med min mor og min bror.
    Jeg ønsker for jer, at I kommer godt igennem sorgen. Det har I fortjent.

    Klem fra
    mette

    ReplyDelete
  35. Jeg føler med dig og jer.
    Med tiden bliver sorgen en nemmere følgesvend, men lige nu skal du bare have lov til at være rigtig, rigtig ked af det.
    Varme tanker fra Pialouise

    ReplyDelete
  36. I am so sorry for your loss. x

    ReplyDelete
  37. Kære Lisbeth,
    hvor er jeg ked af at høre at din far døde!

    Jeg sender dig og din familie nogle gode tanker.
    Pas godt på hinanden, så håber jeg sorgen vil styrke jeres samhold endu mere:)

    ReplyDelete
  38. Mine varmeste tanker går til dig og din familie. Håber I må passe på hinanden i denne svære tid.
    Det gør mig ondt at læse om jeres tab.

    Mette

    ReplyDelete
  39. Det gør mg virkelig ondt....det må være forfærdeligt hårdt!!!

    ReplyDelete
  40. De varmeste tanker fra min familie til din.

    Min svigerfar sad i 12 år, på et trist plejehjem, uden at kunne kommunikere til omverdenen. Skulle han le, så græd han istedet,og i triste tider, sad han og grinte,istedet for at fælde en tåre. Vi fandt aldrig rigtig ud af, hvor meget han forstod, at det, der skete omkring ham. Vi har dog en grim fornemmelse af, at han faktisk forstod det hele, men ikke kunne svare os tilbage. Jeg ved godt at det ikke hjælper dig, og dine kære lige nu, men nogle gange er det vist bedre, hvis man ikke overlever en hjerneblødning, som min svigerfar desværre gjorde.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!