Monday, August 23, 2010

Lyspunkter og tak



På trods af alt det svære lige nu, sker der også gode og dejlige ting i mit liv...
Vi har været ude og se på den sødeste lille hundehvalp til min mor. En Golden retriever som forhåbentlig har et sind som min far. Godmodig og rolig!
Vi skal hente den d. 13. september. Det bliver rigtig godt for min mor med lidt selskab. Hun har mange mennesker omkring sig, men det bliver godt for hende, at have én som elsker betingelsesløst. Jeg glæder mig og det gør børnene også (de skal nok få gjort den hund gjort helt kulret på ingen tid)!

I sidste uge havde vi besøg af stylisten Mette Helena fra Retrovilla og fotografen Tia Borgsmidt. De er i gang med at lave nogle artikler om forskellige danske bloggere til bladet Boligliv.
Jeg skulle vise nogle kreative idéer, som bliver vist i bladet. Jeg er meget spændt på at se hvordan det bliver!
De lavede en boligreportage samtidig og hold fast et par effektive damer!
De klarede både at få børnene til at se skønne og glade ud, flyttede lidt rundt på møbler (ja... tro ikke på alt hvad du ser i bladene) og så fik de taget nogle virkelig fine billeder! Specielt familiebillederne var bare fantastiske og vi kom til at ligne den perfekte kernefamilie med tre glade børn der smilede på samme tid. Det er faktisk lidt af en bedrift, for Storm gider sjældent det med billeder. Han havde det da også ret sjovt med at kravle ind under Tias kamera og spørge om han måtte trykke på knapperne (selvfølgelig efter han allerede havde trykket). Storm har bare noget med knapper. De skal trykkes på!
Tia er en meget dygtig (og tålmodig) fotograf, må jeg nok sige og jeg anede kun ganske få nervøse trækninger! Det var en god dag.

Forrige weekend havde jeg mit tredje dukke-sy-kursus (se lige hvor dygtige de skønne damer var!). Det var virkelig en dejlig weekend og jeg kan mærke, at det bare er mig, det her med at give det kreative/ Steinerske videre på den måde. Jeg er vild med det. Det er rigtig rart, at møde mange forskellige og søde mennesker og alle er så positive! Det er noget jeg vil blive ved med, så i efteråret planlægger jeg endnu flere kurser!

Så vil jeg også takke. Takke for alle de dejlige kommentarer, jeg har fået til mine indlæg om min fars død og mine tanker om sorg. Selvom jeg ikke får svaret jer alle, så betyder det ikke, at jeg ikke sender jer alle en kærlig tanke, for det gør jeg. Jeg er virkelig overvældet over alle de smukke ord, idéer til bøger jeg skal læse, citater og i det hele taget al den trøst i sender mig, for det er sådan det føles. Det er en trøst at læse, at andre har det som jeg og bliver berørte af det jeg skriver. Tak!

7 comments:

  1. Kære "smilerynke"
    Først vil jeg sige det er et fantastisk navn du har valgt til din blog!
    Dernæst en meget inspirerende side som jeg vil besøge jævnligt.
    Vil også invitere dig til at kikke forbi MyGuggi's nye og lille blog. Vi er stadig på begynder-stadiet, men er vilde med blog-land.

    Hav en god dag!
    Mvh. MyGuggi / Silke

    ReplyDelete
  2. Kære Lisbeth.
    Så dejligt at du er tilbage!
    Jeg har ikke mistet nogen af mine forældre og kan ikke forestille mig det -tanken er ubærlig! Så jeg sender dig varme tanker. Derimod har jeg oplevet en anden ubærlig sorg i mit liv og jeg fik en hundehvalp efter et par måneder... Det lyder så banalt, men det var det bedste jeg kunne have gjort og den betingelsesløse kærlighed og glæde er uvurderlig. Selvom en hund selvfølgelig kun er en hund og ikke fjerner sorg eller erstatter, for sorgen må man bære.. Held og lykke med hunden til din mor og jer alle. Kh. Anne

    ReplyDelete
  3. Kære Lisbeth.
    Så dejligt at du er tilbage!
    Jeg har ikke mistet nogen af mine forældre og kan ikke forestille mig det -tanken er ubærlig! Så jeg sender dig varme tanker. Derimod har jeg oplevet en anden ubærlig sorg i mit liv og jeg fik en hundehvalp efter et par måneder... Det lyder så banalt, men det var det bedste jeg kunne have gjort og den betingelsesløse kærlighed og glæde er uvurderlig. Selvom en hund selvfølgelig kun er en hund og ikke fjerner sorg eller erstatter, for sorgen må man bære.. Held og lykke med hunden til din mor og jer alle. Kh. Anne

    ReplyDelete
  4. Godt at det hele lysner lidt igen ovenpå den voldsomme periode du/I har været igennem.
    Glæder mig til at se billederne i BoligLiv.
    Knus fra mig

    ReplyDelete
  5. Glæder mig til at se billeder i BoligLiv! Og hov - fik da lige et sug i maven der - det var jo lige min dukke Viola, der sad der :-))

    Knus - og tusind tak for en lærerig og inspirerende weekend!

    ReplyDelete
  6. Hej Lisbeth!
    Kærlige tanker til dig og din familie.
    Lækre billeder i har fået taget. Glæder mig til at se det i Bologliv.

    Kh Kristin

    ReplyDelete
  7. Kære Lisbeth.

    Også kærlige tanker til dig og din familie herfra, Jeg er klar på et af dine kommende dukkekurser. Så du må sige til når det er.

    kh. Anne

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!