Thursday, August 26, 2010

Idé til tapet-elskere

Som de fleste nok ved, er jeg rigtig vild med smukt gammelt tapet.
Til Marthas lille seng kunne jeg dog ikke finde det helt rigtige og så fandt jeg på at tapetsere sengen med stof i stedet. Stoffet er fra gammelt sengetøj og det var rigtig nemt at sætte det på.
Jeg gjorde helt som med tapet, men levede tapetklister i en lidt tykkere udgave, for at være sikker på at det holder.
Man kan også bruge decoupagelim, men det er sikkert vældig giftigt, så det ville jeg ikke selv vælge. Jeg har heller ikke lakeret det og vil da også bare skifte det ud, hvis det skulle blive nusset.

Sengen har min mor fået af en veninde, som ikke kunne bruge den. Jeg fik lyst til at gøre den fin, for Martha kan ikke længere ligge i slyngevuggen og falde i søvn om aftenen.
Fra den ene dag til den anden, var det som om, hun ikke længere kunne holde gyngeriet ud (eller hun blev i hvert fald ikke beroliget af det længere).
En aften hvor jeg havde lagt hende i vuggen, begyndte hun at sparke helt vildt med benene, så vuggen bare fløj op og ned. Hun lettede næsten fra madrassen. Hun grinede over hele ansigtet og lignede en der sad i luftgyngerne i Tivoli... Fra den dag har vuggen været forlystelsespark og ikke en rolig soveplads! Det er da ret sødt, men ikke lige det man gider, når der er dømt mor-far-tid!

Nu lægger jeg hende til at sove i den lille lyserøde tøse-seng (Når nu Martha slet ikke er særlig tøset, så må der jo noget til at opveje det). Vidste I i øvrigt at lyserød var den helt store "drengefarve" for 100 år siden!??
Nu går jeg ikke højt op i farver på den måde og Storm har da også gået i bukser med hjertelapper og blomster indtil han begyndte at sige "Mor... det er altså pige-bukser!"... Så går den altså ikke længere!

Martha ligger og falder i søvn i sengen og når vi så går i seng om aftenen, kommer hun over hos os... Længe blev hun også lagt til at sove i dobbeltsengen, men nu er jeg bange for, at hun kan rulle ud, når ikke vi ligger sammen med hende.
Jeg elsker altså samsovning og synes, det er nemt så længe hun stadig bliver ammet om natten, så det bliver ved lidt (længe) endnu!

8 comments:

  1. Hvor er det smukt Lisbeth!
    Og sikke en sød historie med lille Martha!

    Mange smil fra Mia

    ReplyDelete
  2. Hi, hi, ja det er jo ikke lige tivoli i vuggen man vil have om aftenen!!

    Hvor har i det bare hyggelig på jeres soveværelse. Og så smart at bruge stof istædenfor tapet:)

    ReplyDelete
  3. Lisbeth, apropo at elske tapet:

    http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=23901893

    Tal lige om at være forelsket i et hus!! Åh jataaaak til mig :-D.

    Knus

    ReplyDelete
  4. Hvor er det vildt det hus... Virkelig en gennemført stil må man sige;o) Der er dog ikke så meget plads til kreativitet... det ville jo næsten være synd at lave noget om...:o)

    ReplyDelete
  5. Underbara färger! Älskar dina foton!

    ReplyDelete
  6. Nå må jeg virkelig si takk for tipset!

    Jeg har tenkt litt på det samme selv, men trodde kanskje ikke det skulle gå så bra. Men det ble da veldig vellykket hos deg ser jeg :o)

    ReplyDelete
  7. Hvor er der fint hos jer!
    Jeg er vild med puden med påfuglen. Er det et broderi?

    ReplyDelete
  8. Oh jaaaaa, samsovning og familieseng er bare et MUST! Ærgerligt at så mange tror dete r en uvane og ikke har givet sig selv lov til at arrangerer sig så alle faktisk KAN samsove.... GODT du ikke brugte decupagelak tild et fine stof på sengen - vi har prøvet at bruge det til beklædning af nogle bamsehus-kasser pigerne fik i julegave for 8 år siden - og det afgiver stadig en infam ubehagelig syrlig grim lugt... tapetklister ved man jo præcis hvadd er er i!!!!! Smukt, Lisbeth

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!