Sunday, July 18, 2010

Gratis glæder...








... Eller næsten gratis... Det eneste, man behøver for at have den dejligste dag med børnene er, at pakke en madkurv og finde et skønt sted at sprede tæppet ud! Jeg elsker skovture. Der er både plads til voksen-snak, thermokande-kaffe (UDEN SUKKER!) og læsning, mens børnene løber og leger. Jeg plejer at fortælle børnene en historie om nisserne i skoven, om gamle dage, eller om hvad jeg nu ellers kan finde på. For tiden elsker de, at høre historier om den gang jeg var barn (i følge Storm og Alma var det i gamle dage)! Børnene nyder det og det er så dejligt, at der ikke skal mere til, for at give dem en god dag!

11 comments:

  1. What lovely photos and fields! It look beautiful over there in Denmark.

    I still don't understand what you say on your blog though ... so I just guess.

    ReplyDelete
  2. Skønne billeder! Det ser rigtig hyggeligt ud :-)

    ReplyDelete
  3. Such lovely photos as always. The light looks wonderful. I posted your Blog on my Friday post. Thank you again! xx

    ReplyDelete
  4. Super smukke sommerbilleder... det er altid skønt med gratis glæder.
    God sommer.

    ReplyDelete
  5. Det er simpelthen nogle fantastiske billeder, du tager. Det varmer om hjertet :) God sommer!

    ReplyDelete
  6. Jaaaa, for mig er dette indbegrebet af sommertid og feriemoode... det at kunne give sig hen til sådan en dags- eller blot eftermiddagekspedition! Vi har lavet os en hel liste over de mulige gratis glæder, for både store og små børn, som vi kan bruge ferien på... - og til både regn og solskin... Fremfor alt det gejl med parker, karuseller og 1000 andre vilde og maskinelle fornøjelser, dyr i bure og på fakede savanner som man kan betale en enorm sum for at glo på... og sidenhen fortælle alle at man da HAR været dér!!! Derimod er der noget helt særligt ved en aftencykeltur med vipstjerten der sidder stille midt på vejen ... svalerne der flyver lavt for at ta insekter i aftenskumringen - og sidnehen det helt utrolige med flagermusene der blafre rundt omkring vores eget hus... dét er skønt med sommer dage, aftner og halve nætter med god tid og nærvær... og så at ha ammebarn i sommernatten er noget ganske særligt - og endnu en gratis, sukkerfattig og supersund glæde, faktisk ;0) Nydelse fra mig til dig og alle dine!

    ReplyDelete
  7. Jeg hverken bager, net-øko-handler, hækler eller er den store Steiner-fan. Og taber jeg en knap ekspederes den durk videre til min mand eller mor. Men smilerynker har jeg, og de er netop flashet talrigt her under gennemsyn af dine sider, hvor der hersker en ånd, der på een gang er aktiv og fredfyldt.
    Tak fordi du lige smittede mig lidt med dit fantastiske arbejde
    :-) Majs (www.majsdarling.blogspot.com)

    ReplyDelete
  8. Nydelige bilder.

    Det er vel nettopp slike turer som fyller livet med mere mening og livskvalitet.

    Ønsker deg en fin dag!

    Mvh Mimmi-Leone

    ReplyDelete
  9. Ja det er dejlig med sånne dage :)

    Jeg glæder mig til sol og skovtur!
    her vi bor plaskregner det uafbrudt for tiden. Så vi har pakket os ind i regntøj og kravlet rundt i skoven efter blåbær. Det er lige sæsong og smager himmelsk godt :)

    ReplyDelete
  10. Så smukke og stemningsfylde billeder...tak for kigget,
    Kh kirsten

    ReplyDelete
  11. Ah, for en sommeridyll! Nydelige bilder!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!