Tuesday, April 13, 2010

Dukkekursus

Jeg har haft den mest fantastiske weekend med 6 søde og dygtige kvinder. De fik lært at sy de fineste dukkebørn...
Som billederne vidner om, var de virkelig flittige og det var både sjovt, hyggeligt og krævende.
Vi fik snakket og grinet og ikke mindst syet i stor stil. Selv dukketøj blev der syet til de søde små!
Jeg synes simpelthen dukkerne er så fine og meget forskellige. Det er så sjovt at se dem komme til live med hver deres udtryk og som et billede på dem der syr dem!

Synne viser billeder af den varme og lidt vilde modtagelse dukke-Lisa fik, da hun blev overleveret til sin nye dukkemor. Jeg er så rørt over Synnes søde og dejlige ord om kurset!

Rikke viser også billeder af Matilde som får læst historie højt...

Jeg er glad for at give kunsten at sy dukker videre og det er en fryd at se de glade modtagere.

11 comments:

  1. Ihh der var de jo, alle de fine billeder. Hvor ér de blevet gode. Du har virkelig fanget den intense koncentration der lå over rummet.

    Du skal bare have en stor krammer Lisbeth :).

    ReplyDelete
  2. søde, søde "dukkeliser" Så fine forskelige udtryk de har...

    ReplyDelete
  3. Tak Kirsten;o) Det er så sjov så forskellige de bliver!
    Det var så dejligt Synne og jeg har taget en milliard billeder, men jeg kan jo ikke sætte dem på alle sammen...
    Håber virkelig at jeg ser dig igen;o)

    KH Lisbeth

    ReplyDelete
  4. Hvor ser de fine ud! Men er der slet ikke nogle neger-dukker???

    ReplyDelete
  5. Kære Lisbeth,
    hvor ser det hyggeligt ud. jeg er sikker på, kvinerne har haft en skøn weekend.)
    Tak for tilbagemelding på min blog. Jeg afventer og hører nærmere senere- MEN nuj- jeg glæder mig allerede:)
    Ønsker dig og din skønne familie en dejlig uge,
    kh kirsten

    ReplyDelete
  6. Skønne billeder jeg får helt krea-dukke-sy-lyst igen :-)
    Det var så godt et kursus

    kh Rikke

    ReplyDelete
  7. Hvor er det dejligt at se alle dukkerne og ja, jeg får sådan lyst til at lave flere dukker. Det var en dejlig weekend og dejligt selskab. I dag kom så dagen hvor min Flora blev to år og hun åbnede sin gave, hvor hendes dukke lå i. Du kan tro hun blev glad, duuuuukkkkke. Den fik kys, kram, blev tilbudt trælegekage, fik fødselsdagssang, blev hevet lidt i håret og skulle med på cyklen for at komme med i vuggestue. Nu ligger de og sover sammen arm i arm.
    Fantastisk dag og fantastisk gave.
    Kærligst Leila

    ReplyDelete
  8. Jamen altså... Tak for de søde kommentarer og hvor lyder det fantastisk Leila! Det er da også noget helt særligt, at du har syet den til Flora... Den vil hun sikkert have med sig i lange tider. Rigtig mange gange tillykke med hende!!
    Tusinde tak for en rigtig dejlig weekend.

    ReplyDelete
  9. Spejder;o) Det var da vist helt politisk ukorrekt... he he... Jeg har faktisk en mørk hudfarve, men da jeg indtil vidre kun har haft dukkebestillinger til danske lyshårede unger, så har jeg endnu ikke lavet en mørk dukke... Men du kan tro jeg har lyst. Må prøve at sy en med mørk hud og sort hår, så snart jeg har tid til overs!!! Ellers må du da komme med på næste kursus og sy en;o)
    Kh Lisbeth

    ReplyDelete
  10. :) Det skal jeg overveje!

    ReplyDelete
  11. Nice pictures of your course.
    On one of the pictures I have seen a great flower bolereo quilted vest. Of one of the course woman.
    Do you know is this handmade or a brand?
    It is blue with white flowers. Hope you know and can help me. Greetings,
    Bybjor.com
    Bjør

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!