Monday, January 4, 2010

Så blidt og så blødt...

Min mor har været flittig og har strikket så meget dejligt babytøj.
Blusen er strikket efter Hanne Meedoms Vendestrik og den er strikket i økologisk uld.

Vi fandt på at lave en ulden sovepose til baby. Den er strikket som en stor hue og er ganske enkel at lave.
Bideranglerne er fra Littlealouette. De er håndlavede og behandlet med økologisk olie. Jeg elsker dem... Ikke alene er de smukke at se på, men de er også fantastiske at røre ved!

Ja, og jeg venter stadig på baby! Hun viser allerede nu, at hun er stædig... Gad vide hvor det kommer fra!?

26 comments:

  1. Hvor er det nogle lækre sager! SÅ søde knapper på bade cardiganen og vesten. Man kan jo slet ikke undgå at blive skruk :)

    Held og lykke med den sidste ventetid og forestående fødsel.

    vh Mette

    ReplyDelete
  2. Lykke til med den lille! Takk for en blog med nydelige bilder og inspirasjon.

    ReplyDelete
  3. Kære Lisbeth

    Åh så fint hjemmestrik, din mor har kreeret til din lille nye datter, som endnu har tilgode at se dagens lys. Jeg er helt pjattet med klassisk hjemmestrikket babytøj i lækre garnkvaliteter, og de fine knapper, der er på din datters trøjer giver lige det sidste pift :-)

    Og gud, hvor er du altså smuk på de graviditetsbilleder, du har vist os!!!

    Jeg følger dig spændt her i den sidste søde (læs. søde OG mega sure) ventetid, ønsker dig alt det bedste for fødslen og glæder mig vildt til billeder af den lille stædige dame, når hun er vel ude i verden.

    Er også spændt på, hvad hun skal hedde, når I engang har bestemt jer/ vil fortælle det :-)

    Kærligst Helle

    ReplyDelete
  4. De er da bare de skønneste fotos, du lægger på;-) jeg bliver fuldstændig skruk....meeeen er ikke sikker på at min mand mener at vi skal ud i en nr.4

    ReplyDelete
  5. Hvor er det bare fine ting! De små bideringe er virkelig flotte. Tænker at det jo er en super gave til et hold nybagte og miljøbevidste forældre (kender netop et sådan par, som snart venter deres nr. 2).

    ReplyDelete
  6. Den vendestrik bog er kanon.. og jeg synes de er så kære de bluser.. har du prøvet at lave vesten?
    Ud med dig pige :-)

    ReplyDelete
  7. Ja, nu kan hun da vist roligt komme, jeres lille pige. Der er masser af smukt håndarbejde i vente.
    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke. :))

    ReplyDelete
  8. Så söt liten tröja! Lycka till med den lilla!

    ReplyDelete
  9. De rangler får man da bare SÅ meget lyst til ens børn må lege med. - Og hvor er det en god ide med den lille sove-pose...Hvorfor fik jeg ikke den ide???

    ReplyDelete
  10. Det er nogle meget fine trøjer - knapperne understeger så fint udtrykket.
    Held og lykke...
    Anette Linnea

    ReplyDelete
  11. Jeg er også vild med de knapper! Vendestrikken har jeg ikke set strikket så lille før - hvor er den bare sød. Den er også rigtig god i voksenstr.

    Spændende om lillepigen bliver lige så stædig efter ankomsten ;-)

    KH Mette

    ReplyDelete
  12. beautiful blog! Thanks for the love! Little Alouette loves you! xoxo amy

    ReplyDelete
  13. Uh hvor jeg godt ville være den ventede baby hos jer!
    Fantastiske forberedelser.

    Karen

    ReplyDelete
  14. Hej! Du har en underbar blogg! Du gör så fina saker! Lycka till med den nya medlemmen. /petra.h

    ReplyDelete
  15. PhotoScape er meget meget lettere at bruge og kan lidt mere. Jeg har begge, men bruger kun PhotoScape.

    ReplyDelete
  16. Fantastisk ide med huen som lille sovepose; yum! Det er lige før jeg ønsker at være baby med superbløde og blide garner og de dejlige biderangler.(Og masser af tid til dejlig søvn..)

    Pøj Pøj, lige pludselig er det NU

    ReplyDelete
  17. Sikke fine sager - og gode links, tak :-) Det er lige før man skulle overveje en lille baby, som man kunne forkæle med lækre sager..
    Håber snart lillesøster kommer ud og siger hej.
    Kh Stine.

    ReplyDelete
  18. Lykke til med den lille:)
    Kjenner meg så igjen med ventetiden, men når den lille kommer så vil man at tiden står stille.
    Skjønt strikketøy din mor har laget.
    Cecilie

    ReplyDelete
  19. Uhhh sikke lækre ting den lille ny har i vente hos Jer...hun kan bare komme ... når hun vil! Måske i dag med sne sne sne.... gode tanker og lidt vestøv i din retning!

    ReplyDelete
  20. For en nydelig jakke! Jeg liker så godt de som er strikket på den måten, og så er de så fine på! I denne kulden, så holder jeg på å strikke en ulltrøye lik den du har på ett av bildene, den blir god nå når vi har -15 grader utenfor dørene. Jeg kan bare ikke finne mønsteret, så jeg strikker litt på gefühlen, det er heldigvis ikke det vanskeligste mønsteret;)
    Ha en god uke, og lykke til med den lille, når hun enn måtte komme;) Klem B:)

    ReplyDelete
  21. Super idé.. jeg strikkede selv en sove/kørepose til min søn da han var lillebitte og den var ikke til at undvære... Og et godt lille tip er at lave en sprække så den også kan bruges i autostole og sikke en lille stædig pige du har i vente ;0)

    ReplyDelete
  22. WOw, jeg elsker den lækre strikketrøje! Den er jeg sikker på, at min lille prinsesse, som kommer til maj, vil være helt vild med. Jeg må have mormor i sving:-)

    ReplyDelete
  23. Hej Lisbeth,
    Jeg har fundet en opskrift på den søde baby-sovepose, men den er strikket i garn med 80% akryl. Må jeg spørge hvad du har strikket denne af?
    Kh Stine.

    ReplyDelete
  24. Jeg strikker altid i uld... Elsker jo uld og kan ikke lige syntetiske materialer. Der er også kun ganske få, som har allergi over for uld og støvmider kan ikke leve i ulden... Derfor er det godt til babyer;o)

    ReplyDelete
  25. Ok, det var også min tanke, men vidste ikke lige om det ville være et hit - er ikke så rutineret i strikkekunsten endnu :-) Tak for svaret!
    Kh Stine :-)

    ReplyDelete
  26. Hvor er det noget sødt babytøj:-)

    Elsker de knapper du har fået på...

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!