Sunday, January 10, 2010

Mens vi venter

Jeg må nok indrømme, at det er rigtig svært at gå over tiden... Specielt når der ikke er tegn på en fødsel lige foreløbig! Men ud kommer babyen vel før eller siden og jeg kan jo bare håbe på, at den ekstra ventetid betyder, at der kommer et meget roligt barn ud af det. En som tager sig god tid til at komme ind i denne verden...
Små hyggelige ture med Storm og Alma, er det da blevet til i denne weekend. Jeg kender ikke til normal ande-adfærd, men de er sultne her i kulden, det er ret tydeligt!! Både Storm og Alma har klappet og båret en and i dag og det havde da været nemt at få andesteg til middag!!
Jeg kan kun opfordre til, at man tænker lidt på fuglene her i kulden!!

17 comments:

  1. Håber for dig/jer at jeres lille søn snart har tænkt sig at sige goddag til verden.
    Held og lykke.

    ReplyDelete
  2. Tillykke med at du går over tiden! Jeg har født 1½ mdr. før tiden to gange og sidste gang lige til tiden, og du kan tro, der var forskel! Så måske ER der gode chancer for at få et mere roligt barn... I hvert fald nok et barn, der er helt parat til livet!
    Forresten dejligt med nem aftensmad... Det må vi prøve... ;O)
    Pøj pøj med fødslen!
    kh. LisBethLys.

    ReplyDelete
  3. Nej, det er tungt , på alle måder :-)
    Voldsomt mange ænder !!

    ReplyDelete
  4. Nu troede jeg ellers der var gang i den hos dig, siden der var stille et par dage!!
    Jeg gik også 7-9 dage over terminen med begge mine piger. Dagene går bare så langsomt når man venter. Ihvertfald hvis man sammenligner med en normal uge, der jo flyver afsted.

    Men som du skriver, ud skal den lille jo. Og det bliver nok snart skal du se. Held og lykke:)

    ReplyDelete
  5. Kære Lisbeth

    Det med andestegen vil jeg da overveje til jeg kommer på besøg ;-)
    Dejligt i hygger jer i ventetiden, babyer kommer jo når babyer kommer.
    KH

    ReplyDelete
  6. Kan kun forestille mig hvor lang ventetiden er, når man HAR passeret terminen!
    De ænder ser bestemt sultne ud, er du vimmer ;-)

    ReplyDelete
  7. Ventetid og utålmodighed sucks!!!
    Jeg gik 11! dage over med Linus, det var sgu ikke sjobt.
    Men jeg må sige, at han er et meget rolig og nemt barn, så der er måske noget om det ;o)
    Jeg ønsker dig rigtig god fødsel, glæder mig til at læse om den ;o)

    ReplyDelete
  8. så spennende. Håper du klarer å slappe av og kose deg i ventetiden. ha en fiin uke,

    ReplyDelete
  9. For præcis 18 år siden i morgen var jeg 20, og gik i disse dage og ventede og ventede på en baby der var over tiden....akkurart ligesom du.

    Dagene kan godt være drøje - det er jeg enig i. Men jeg kan huske, at hver eneste dag længere fra juleaften vi kom, jo bedre synes jeg det var for vores barns skyld. :))

    Jeg ønsker dig stadig al mulig held og lykke og en rigtig god oplevelse. :))

    ReplyDelete
  10. uh ja, det er svaert at gaa over tid. mine tvillinger kom foer tid, men nr. 3 tog sig god tid. men saa var han tilgengaeld ogsaa den nemmeste baby. det foerste halve aar slumrede han stort set tiden vaek. de foerste maaneder kunne han sove et meste af et doegn, med en pause her og der for at spise og smile. med et saet tvillinger der ikke engang var 2 aar, da han blev foedt, var der stunder hvor jeg helt glemte ham, fordi han bare laa der saa roligt og slumrede i sin haengevugge mens de to store buldrede omkring.

    men du har ret, foer eller siden kommer de jo altid :)

    ReplyDelete
  11. Trinsch... Det lyder da som et nemt barn;o) Og Therese... Jeg orker virkelig ikke at gå 11 dage over, pyha, det er længe. I morgen er jeg fulde 41 uger henne og det synes jeg er længe!!
    Tusinde tak til jer alle for jeres opbakning... Det hjælper lidt! Sidder her og er temmelig gnaven! Godt at jeg er alene hjemme, så det ikke går ud over nogen andre;o)

    ReplyDelete
  12. Men du venter heldigvis på et lille mirakel.
    Sikke dejlige oplevelser med de store og ænderne :)

    ReplyDelete
  13. Hej Lisbeth....

    Der er godt nok mange ænder!! Men ungerne ser ud til at nyde det..:)

    Håber du kan holde til det..?! Man jo ikke gøre meget fra eller til - bare vente.. Men ved godt det er ulideligt - gik selv 8 dage over tid.. Som trøst kan jeg sige at der jo ikke behøver være tegn på forestående fødsel - her var der ikke tegn før vandet gik 5½ time før Karo var ude.. (så det kan jo ske når som helst - krydser fingre for det bliver snart..
    Held og lykke...
    Kh Anne

    ReplyDelete
  14. Kan godt huske det, jeg var vist også en smule gnaven af og til :) Specielt med Holger som kom 16 dage efter min termin. Det er bare hårdt, at være den samme energirige mor med kæmpe mave og samtidig vil man jo gerne give en hel masse af sig selv inden der kommer en lille ny de skal dele med. Men din han kommer snart, det ved jeg :) Og indtil da, ser det nu ud til i bruger tiden godt.

    ReplyDelete
  15. Nej, hvor pudsigt. Jeg sad i går og skrev et indlæg på min blog med præcis samme titel - godt nok på engelsk "while we wait" - www.hellobrandtfamily.blogspot.com. Jeg er også gået over tiden med min lille. Heldigvis så skal jeg på hospitalet i morgen og have taget vandet, hvis der ikke er sket noget inden da, så ventetiden er ved at være ovre.

    Forresten skøn blog!

    ReplyDelete
  16. kære Lisbeth,
    så skønne billeder, hvor dejligt I hygger jer.
    fortvivl ikke- din lille stjernepige kommer snart- meget snart.
    nyd timerne hvor du stadig kan mærke de dejlige rullefald indvendigt,
    stort knus
    og held og lykke, kirsten

    ReplyDelete
  17. Ja lad os håbe, at der kommer et skønt og roligt barn :0) og ja vi skal tænke på de små dyr.. Hvor er det fedt at børnene måtte bære på ænderne hi hi det er da lidt kært...

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!