Tuesday, January 12, 2010

En ny gammel kjole...


Der er stadig ikke kommet noget baby herhjemme og jeg er nu en uge over tiden. Jeg må nok sige, at jeg er mere end almindelig utålmodig. Jeg talte med min jordemor i morges og det hjalp lidt på humøret. Hun lovede, at jeg nok skulle føde inden en uge og gud hvor jeg håber, at hun har ret...! Jeg er simpelthen så træt af snyde plukveer, som bare ikke bliver til noget og jeg er nærmest ikke til at være i nærheden af, så gnaven er jeg!

Heldigvis blev Jannik hjemme fra arbejde i dag, så han kunne støtte mig lidt! Børnene holdt også fri og i formiddags, syede Alma og jeg en fin kjole til Alma. Alma har fået sin egen symaskine i julegave, så hun hjalp til, hvilket kræver en hel del tålmodighed, men hun nyder det (nok lidt mere end hendes sure mor, men sig det ikke til nogen)!!
Vi syede den af en af mine gamle Mexico-kjoler, som havde en forkert facon og bare lå bagerst i skabet!
Jeg synes resultatet blev godt og Alma er lykkelig for den og har danset rundt i den hele dagen.

Tak for alle jeres søde hilsner på mailen og på bloggen. Det varmer virkelig og det er rart at høre, at jeg ikke er alene om at være træt af at gå over tiden.

15 comments:

  1. Hei!
    Jeg forstår godt at du er utålmodig.
    Dere har laget en fin kjole sammen, og det var en flott gave å få til jul :)
    Ønsker deg lykke til den neste uken, og håper du slipper å vente lenger.
    Siri

    ReplyDelete
  2. Puha det er hårdt at gå over tiden, men min første gik jeg 16 dage over tiden og var også rigtig gnaven og træt af at folk ringede og spurgte om jeg havde født, hver dag!!! Men hæng i, han/hun bliver i hver fald ikke derinde og det kommer jo når man slapper rigtig godt af og kroppen og babyen er virkelig klar til den store præstation. Jeg håber du får en god fødsel. Vh Anette

    ReplyDelete
  3. Hvor er den skøn og jeg ved hvor skønt det er, når ens piger sætter sig til symaskinen og får syet noget de kan bruge selv. Tillykke med det :)
    Og så endnu engang pøj pøj med fødslen...

    Klem fra Mette

    ReplyDelete
  4. Det ble en kjempesøt kjole....dere er så flinke!!:)
    Skjønner godt at du er trøtt og lei nå, men snart er det over:)
    Det blir jo så herlig å få en liten baby!! Lykke til:)

    ReplyDelete
  5. Hei!
    Kjolen ble jo kjempefin, så flinke dere er.
    Føler så med deg i ventetiden, har selv gått 14 dager over med 2 av mine barn. Jeg var så sur og gretten på slutten og tårene kom lett:)
    Lykke til og tvi tvi!!

    ReplyDelete
  6. Åh, sikke spil i de der smukke øjne - jow hun kan knagme være stolt - ligesom du kan! For jeg ved bare at den der med tålmodigheden er absolut heller ikke min spidskompetance - gravid eller ej! Så også du kan være noget så stolt... både over at ha været delvis overskudsagtig i denne tid OG at få brugt noget der har været lagt bagerst i skabet og skabe det om til noget der pludselig får så smuk en anvendelse. Heldige dig at du fik dét gjort!
    Og så min aller største sympati; falske optræk skulle være forbudt!! Det eneste der er at sige til det - og det trøster IKKE, det ved jeg godt - er at det på ingne måde er sådan at man så er i tvivl når det så VIRKELIG sker!!! Og inden du får set dig om er det sket og om få måneder vil du blive henført sagligt smilende ved tanken om et barns bevægelser under dit maveskind, over fornemmelsne af de små fødder, dér under dine ribben... suuuk! Ja, selv ikke 9 gange den slags oplevelser kan gøre, at man bliver immun! - men overtid og falske optræk skulle altså være ... forbudt! Masser af glæde, overskud og positivt livssyn til dig - med min største sympati!

    ReplyDelete
  7. Årh det er bare SÅDAN noget lort at gå over tid!!
    Så kan alle andre godt gå hjem med deres "husk at nyde det"! ;)

    Jeg håber for dig at den lille snart sætter gang i nogle rigtige veer.
    Jeg skal ikke bruge vestøv mere, så det er hermed sendt afsted til dig :).

    ReplyDelete
  8. Hold da op - hvor er hun smuk, hende Alma ;o)
    Og sikke en fin kjole I der har fået lavet.
    Og lille baby, kom nu ud - nu er det ikke sjovt længere.
    Jeg satser på st det bliver i dag - onsdag er en god dag at føde på ;o) Endnu engang ønskes du en god (og meget snarlig) fødsel.

    ReplyDelete
  9. Hvor er hun da bare sød i sin nye kjole som hun selv har lavet! God tålmodighedsprøve for dig, men godt at du holdt ud, for kjolen blev bare skøn!

    Håber den lille baby kommer ud til jer snart:)

    ReplyDelete
  10. Alma er SÅ smuk, og kjolen så fin :)
    Jeg kan godt forstå du er utålmodig nu.
    For 5 år siden gik jeg idag rundt lige så utålmodig og tyk som dig, en uge over termin, og jeg fødte imorgen, altså d. 14. januar, så det tror jeg også på at du gør, eller måske idag hvor det er 8 dage over.
    Held og lykke ihvertfald, uanset hvornår det bliver.

    ReplyDelete
  11. Altså. Hvor gnavent er det lige, at have overskud til at sy kjole med sin datter? Er ikke sikker på, at jeg ville overkomme det, på en ganske almindelig og u-gravid dag. Synes det er så meget mere tålmodigt, end man kan forlange af én, som også skal kapere nærtstående fødsel, tung mave, utålmodige hormoner og alt det andet, der følger med. Sejt gået! Og ret beundringsværdig, synes jeg.
    Pøj pøj med fødslen...lige pludselig er den der jo.

    ReplyDelete
  12. I really LOVE the blanket!

    X Maureen

    ReplyDelete
  13. Hvor ser hun skøn ud i ny kjole :-)

    Ihh jeg er også bare helt vild med dine dukker - jeg ville ønske jeg havde en lille pige. Men tror desværre ikke jeg kan forsvare over for farmand at købe dukker til Malthe ;-) (de mænd er også så sarte!)
    Jeg håber baby snart kommer ud - den sidste tid er LANG! Men ud, det kommer de jo! Heldigvis da.

    ReplyDelete
  14. Så herlig kjole!!
    Imponerende at du syr nå, på overtid!!

    Lykke til!!!

    Klem fra Anett:)

    ReplyDelete
  15. Det er da blevet til en skøn kjole til Alma.. og hvor hyggeligt med selskab i syhjørnet :)

    Åhh håååååber altså snart lille kommer ud til jer.. jeg fødte på dagen sidste gang, tilbage i juni.. skrev på FB på dagen efter jeg havde været til jordmoder.. Kom sommer, kom sol, kom BABY! Og vupti 1 time senere begyndte veerne.. Håber det kommer til at gå godt :)

    Ve-støv afsted til dig..

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!