Tuesday, December 15, 2009

Så særlige....



Her er en helt særlig lille familie. Carlos og Josefina og deres lille Rosa på 6 måneder. Hun hedder Rosa, men alle kalder hende Rosita, fordi hun er så lille og sød. Hendes mor bærer hende altid på ryggen og hun elsker at følge med, når hendes mor arbejder. Rosa har også en bror på 7 år og en søster på 5 år. De var i skole, da billedet blev taget, så dem må jeg vise jer en anden dag.
Familien har en helt særlig plads i mit hjerte, for jeg har nemlig engang boet i en indianerfamilie i Guatemala. Det var en stor oplevelse og jeg har aldrig mødt så fantastiske mennesker... De lærte mig meget om livet som gør, at jeg er den jeg er. De lærte mig, at det er de små ting i livet, som har den største værdi og selvom de ikke havde ret meget, gav de mig mere end nogen andre. Ja... og så blev jeg inspireret til, at bære mine egne børn og jeg glæder mig til at putte min lille ny baby i slyngen, når den kommer om 3 uger!
Mine tanker går til min dejlige indianer-mor!

Denne lille dukkefamilie skal bo hos et par skønne drenge i Tyskland og jeg håber, at de vil passe godt på dem alle.
Deres tøj er syet af stof, som jeg har haft med hjem fra Guatemala og det var skønt at lede i gemmerne efter det helt rigtige... Det bragte mange dejlige minder frem!

Jeg håber i alle nyder det kolde vejr og den søde juletid. På mandag trækker jeg vinderen af perlerne og har også planlagt en lille jule-giveaway.

18 comments:

  1. Nøøøj hvor er de fine.. sejt du har boet sammen med en indianerfam. FLOT arbejde Lisbeth!

    ReplyDelete
  2. Kan godt forstå du holder af denne familie :-)

    ReplyDelete
  3. Jeg er fuldstændig fascineret af dine dukker. De er så perfekt lavet og deres beklædning er bare så fantastisk. Og hvor er dejligt at se hvor de kommer rundt i verdenen til at forsøde børns leg og liv!

    Malle

    ReplyDelete
  4. Nydelig familie med en fiiin historie! Det er så godt når barnas leker har en historie! Jeg tror nok at de guttene skal bli glade i indianerene sine! :)

    ReplyDelete
  5. For noen koselige dukker du har laget :)

    ReplyDelete
  6. Men altså! Du overgår stadig dig selv og kommer med den ene fantastiske dukke efter den anden!

    Jeg er vildt imponeret:)

    ReplyDelete
  7. Du er da helt fantastisk dygtig. Det er jo en form for kunst også;0)

    ReplyDelete
  8. SÅ fine dukker - babyer er skøn! Det har bare så stor betydning for børn at få ting lavet med hjertet, og det må disse dukker da siges at være :)

    Forresten, håber du får en super dejlig fødsel. (Åh, hvor bliver jeg skruk ;)

    ReplyDelete
  9. Så smukke dukker Lisbeth... endnu engang! Helt fantastiske - ønsker mig nærmest en til mig selv også og ikke "bare" til min piger ;-)

    ReplyDelete
  10. Tak for jeres søde søde kommentarer... De varmer;o) Jeg elsker jo også at sy de dukker, så det er skønt at andre også synes de er fine!

    ReplyDelete
  11. Gud hvor er de fine og sikke en historie i allerede har, lad os håber at familien i Tyskland kan give dem mange flere :0)

    ReplyDelete
  12. Hvor er den bare blevet vellykket og du nåede det for sejt ;-) Man kan godt se at du ikke kun har hørt om indianere de er virkelig gennemført.
    KH

    ReplyDelete
  13. Kære Lisbeth.
    Jeg skrev altså en lang besked herinde igår, men den er da ikke nået frem kan jeg lige se, så nu prøver jeg igen :-)
    Jeg kan næsten ikke finde ord for, hvor fantastiske de indianere er!!
    De opfylder til fulde alle mine forventninger og mere til. Hvilke detaljer og kønne ansigter, og så er det jo bare så uvurderligt med alt den sjæl og kærlighed du har lagt i dem! Jeg lover at vi nok skal tage godt imod Carlos, Josefina og deres børn her i vores lille familie. Ih, hvor kommer de til at sprede smil juleaften hos mine to drenge ;o)
    Kh Ulla.

    ReplyDelete
  14. Hej!
    Har fulgt lidt med fra sidelinjen i ny og næ, og jeg har lyst til at sige, at du laver de skønneste dukker - med poesi og fantasi! De er helt fantastiske.
    Jeg overvejer at høre dig ad, om jeg kan bestille en til min datter Anna..? Jeg prøver at maile til dig mht. pris og tid osv.
    Kh Signe

    ReplyDelete
  15. This is simply breath-taking! I love the dolls, the idea, the fabric you used - everything! You are such an inspiration! You got me thinking of picking up my doll-making once again!

    ReplyDelete
  16. Hvor er de dog smukke - og, som Signe siger, med poesi og fantasi!

    ReplyDelete
  17. Hej
    å vad fina! Ville kika in o önska er en riktigt mysig jul!
    Kram

    ReplyDelete
  18. Fantastisk blogg du har, jeg blir så glad av alle de herlige stoffene og fargene! Supersøte dukker du lager, tenker du har gledet mange barn (og voksne) med dem.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!