Thursday, December 10, 2009

Lille Yun


Her er en sød lille kinesisk pige, som er på vej hjem til sin mor i Norge. Hendes mor er født i Kina. Lille Yun glæder sig til at se sin mor.
Yun har fine bukser i økotex- fløjl med en lille hæklet detalje på buksebenet. Hun har en dejlig blød håndstrikket uld-cardigan i pink, lilla og creme og uldsko til at varme de små fødder. Under cardiganen har hun en tunika i bomuld med kløvere på.
Jeg håber, at hendes mor vil tage godt imod hende.

Når jeg syr dukker, anbefaler jeg altid, at man får syet en dukke, som ligner barnet der skal have den! Børn elsker, at få noget der ligner dem selv og tilknytningen bliver derfor tit langt større. Det er virkelig noget helt særligt!

13 comments:

  1. Åh, den er næsten endnu sødere som kineser... :-)

    Det må være et kæmpearbejde at lave sådan en fin dukke. Hvad tager du for dem?

    ReplyDelete
  2. Endnu en yndig, smuk og dejlig dukke fra din hånd. Jeg er så imponeret over dit fine håndarbejde.

    KH Mette

    ReplyDelete
  3. Tak! Ja... Det er et kæmpe arbejde, men Ih, hvor jeg elsker det... Bortset fra at jeg har fået vabler på langefingeren af al den syning i hånden... Av av!!
    Jeg skriver lige en mail om prisen Grundglad... I øvrigt må du undskylde ventetiden på stjernen. I dag kommer den af sted!!

    ReplyDelete
  4. Åh hvor er den sød. Jeg tænkte på, har du et billedgalleri, hvor man kan se alle de dukker, du har lavet? Jeg har ledt lidt på bloggen, men kan ikke finde det, hvis det er der.

    ReplyDelete
  5. NØJ hun er skøn :-) Ja, selvfølgelig kan du også lave en kinesisk pige :-)
    Det er en heldig pige som får hende.
    Glædelig jul til dig og dine.
    Kh Tina

    ReplyDelete
  6. Men altså, hvor er du dog bare god! Kineserdukken er bare fantastisk:)

    og jeg kan godt li tanken om at man skal ha en dukke der ligner sig selv.

    ReplyDelete
  7. Tenk å få en slik dukke som kan være litt lik en selv. Det må være en glede å få, og en dukke en kan ha med seg hele livet. Herlig.

    ReplyDelete
  8. Hvor er hun dog fin de øjne og så er den mini lanterne ikke til at stå for ;-)
    Glæder mig til at se dig i morgen.

    KH

    ReplyDelete
  9. Jeg kunne også godt tænke mig en prisliste på dukkerne :)

    ReplyDelete
  10. Så vakker hun er!!! det blir en fantastiak julaften i år, jeg lover å ta godt vare på henne.
    Hilsen "bestemor" til Yun

    ReplyDelete
  11. Hvor er det bare en god idé, at dukken ligner barnet selv. Og hvor er den lille kinesiske dukke bare fin-fin.

    ReplyDelete
  12. Hvor er hun bare cool! Er sikker på at hendes "mor" kommet til at knus-elske hende.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!