Monday, October 5, 2009

Alma og mor leger med ord...


I den stjerneklare nat
kan jeg se en lille kat.
Jeg lar´døren stå på klem
måske kommer den herind?
Den må ligge i min stol,
den må få en blå viol.
Den må spise af mit fad,
den må få et dejligt bad.

I den stjerneklare nat
er der ikke nogen kat,
for den ligger i min stol
og har spist min blå viol.
Den har ikke fået bad,
for det tror jeg ik' den gad,
Men den slikker poten sin,
mens jeg håber den blir' min.



Alma og jeg elsker at lege med ord... Vi rimer i bilen, når vi skal hente hendes fra på arbejde, vi rimer, når vi laver mad og vi rimer, når vi er i bad... Ej okay, men børn elsker ord... og når man først kommer i gang, kan man ikke stoppe...

Digtet har Alma og jeg skrevet...

6 comments:

  1. Hvor er I bare gode! Super sødt rim :)

    ReplyDelete
  2. Hvor er det hyggeligt. Og som dansklærer må jeg sige, også meget udbytterigt :)

    ReplyDelete
  3. hvor fin hvor fin...så dejligt når der går leg og også lidt sport i at rime, remse og opfinde nye ord. dejligt med et lille aftendigt:)sov godt

    ReplyDelete
  4. Fantastisk! Børn er bare fantastiske!

    ReplyDelete
  5. Vad fint! och vilken fin flicka du har. Jag är glad att du hittade min blogg och skrev så fint. Din blogg är alldeles underbar. Du får en kram och en klapp på din kind av mig. : )

    ReplyDelete
  6. Hvor er det sødt...

    Du må lige have min søns godnatsang (4 1/2år) - som han selv har digtet med...

    Godnat mit lille lam,
    vi ses igen en anden gang,
    vi ses igen imorgen,
    og solen skinner...

    Som de dog kan når det først fanger.

    Hav en dejlig dag.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!