Friday, September 4, 2009

Høstfest


I dag er børnene til høstfest i børnehaven og i børnehaveklassen. Det er en af de fester jeg bedst kan lide. Det er så smukt og overdådigt med alle de lækre frugter og grøntsager, som forældrene og børnene har "høstet" og tager med til festen.
Børnene har op til festen været på bondegårdstur, hvor de har høstet korn, som de maler til mel og bager deres store høstbrød af. Til festen kærner børnene smør til brødet og spiser alle de flotte grøntsager, mens de hører et særligt høst-eventyr... En fantastisk dag for små sjæle!



3 comments:

  1. Å ja høstfester det er noget af det mest fundamentale, men der er ikke ret mange steder hvor høsten fejres i dag. Jeg holder meget af de mange Steinertraditioner og nyder hver gang jeg får et glimt af dem her hos dig. Rigtig god weekend til jer alle fem.

    ReplyDelete
  2. Jeg bliver rent misunnelig på jeres børnehave og alle de gode traditioner de har! Hvor lyder det bare dejlig med denne høstfest.

    Og i weekenden skal jeg prøve at bage din æble/ blåbærkage - den ser bare så god ud!!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!