Sunday, June 28, 2009

Sommerfest og afslutning i børnehaven

I går var der sommerfest i Storm og Almas børnehave. Det er der hvert år og den dag bliver der sagt farvel til de børn, som skal starte i skole efter sommerferien... Denne gang var det vores tur til at tage afsked, for Alma skal begynde i Steiner skole efter sommerferien. Jeg kan slet ikke forstå at min lille pige er blevet så stor og det var en lidt vemodig dag.
Festen er nu altid noget så fin og dejlig. Et par dage før festen får alle børnene en flettet bast-snor med hjem, som man så sætter blomster på. Alle børnene kommer til festen med blomsterkransene på og i deres fineste tøj.


Festen begyndte med sang på græsplænen og sanglege for børnene. Derefter lidt taler, lækre kager osv. og til slut det bedste af det hele...
De børn som skulle i skole viste et lille dukketeater, som de selv havde digtet sammen med de voksne. Børnene havde også selv syet dukker til (Kun med lidt hjælp fra de voksne).









De seks som skulle starte i skole, startede med at synge for os: "Nu skal vi jo snart hen i skolen, vi glæder os alle som en... og nu vil vi gerne præsentere et eventyr for jer... osv.". Det var så rørende, at jeg kneb bare en lille bitte tåre.


Det var det fineste lille dukketeater og det er så fantastisk med alt det arbejde pædagogerne har lagt i det!

Det hele blev afsluttet med, at de seks børn fik hver en rose og en halskæde, som skulle bringe lykke i den nye skole...

Tænk... Nu har jeg snart en skolepige!!!

8 comments:

  1. Herlige bilder!
    Hilsen fra Pillepalle

    ReplyDelete
  2. Åh, hvor kan jeg huske den dag :-)
    Har prøvet det 3 gange .
    Tillykke med din store skolepige .

    ReplyDelete
  3. Hi!
    Thanks for your visit.
    Your blog is so cut!!!

    Luciana

    ReplyDelete
  4. Such a beautiful photo of them dancing! It brought a smile to my face :)

    ReplyDelete
  5. Fantastic and beautiful. I would love a taste of that delicious looking food!

    ReplyDelete
  6. Sikke dog en fin tradition jeres børnehave har! Det lyder jo helt magisk. Og tillykke med den store skolepige:)

    ReplyDelete
  7. Tak fordi du besogte min blog.

    Jeg er glad for at jeg fandt din blog via dit besog. Du har nogle rigtig flotte billeder paa din blog og jeg glaeder mig til at laese mere.
    Og hvilket billed af er rigtig dansk kaffebord, faa mig til at savne Danmark.

    ReplyDelete
  8. Så flott en sommerfest dere har hatt i barnehagen!
    Jeg sluker alle ideer..jobber selv i barnehage og vi har en tilsvarende fest eller sommeravslutning som vi kaller det. med en litt annen vri.
    Nydelig bilde av dansende barn!

    Nyt sommeren...det gjør jeg!
    Klem Linda

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!