Tuesday, February 24, 2009

En hyldest til foråets komme...


I fredags var mine børn inviteret til fastelavnsfest i børnehaven. Temaet for festen var "En hyldest til forårets komme". I ugen op til festen havde de i børnehaven sunget forårs-sange og hørt eventyr, som byggede op til festen.
Alma ville være en blomster-alf og jeg havde fyldt hendes bluse med filtede blade og lavet en blomsterkrans med filtede blomster og så havde hun et fint lille silkeskørt på. Storm var et egern... Han havde dog holdt fast på, at han var STORM og altså ikke havde tænkt sig at være klædt ud, men da han så dragten, som en af mine veninders mor har syet, ville han alligevel gerne være prøve den og havde den på hele dagen...!

Her er to glade børn på vej til fastelavnsfest.

9 comments:

  1. Det kan være svært at skulle være en anden, det er der mange børn i den alder der ikke rigtigt kan lide, måske fordi de arbejder med at finde ståsted i sig selv og ikke rigtigt er klar til at lege med andre indentiteter. Men så er det jo heldigvis godt at man kan være STORM klædt ud som egern. Begge børn er dejlige og hvor er det en fin idé at have et forårstema for fastelavnsfesten. Vi venter nu lidt og holder forårstema med forårsriddere og blomsterfeer op til forårsjævndøgn.

    ReplyDelete
  2. Som barn (selv i et Steiner miljø hvor der er lagt op til festen forud) hadede jeg at være udklædt.
    Min mor lavede ellers de fineste dragter....så hvorfor mon. Jeg brød mig simpelthen ikke om at skulle være en anden....

    Her i vores hus har børnene Ostheimer julekrybber, men ellers er det mest moderen der samler på ostheimer figurer.

    Karen

    ReplyDelete
  3. Hi

    Love you blog so I nominated you for a lemonade award. Check my blog for details

    :-)
    Carle

    ReplyDelete
  4. Sikke nogle søde børn i deres kostumer!
    Og hvor er din blog bare dejlig! Man bliver i sådan et godt humør af at kigge i den.

    ReplyDelete
  5. Sikke nogle søde børn i deres kostumer!
    Og sikke en dejlig blog du har! Man bliver i så godt humør af at kigge i den.

    ReplyDelete
  6. ååå så søte de var! kuleste kostymer!!

    ReplyDelete
  7. Vi går i næste uge i gang med et forårsemne i min bh.kl, hvor jeg er assistent hver anden uge. Det må vi håber også kan råbe foråret op.
    Vi skal bla. synge...
    Vi er 4 små blomster
    4 forårsblomster
    Erantis og krokus, viol og vintergæk
    vi kommer frem når solen skinnner

    Min kjole er gul, min den er lilla
    og min den er blååå og min er hvid som sne
    Vi kommer frem når solen skinner

    Vi er 4 veninder
    i 4 forårskjoler
    erantis og krokus, viol og vintergæk
    Vi kommer frem når solen skinner

    Den sødeste sang, som vores musik lærinde har sat en melodi på, da den igen havde hver vi vidste af....

    ReplyDelete
  8. Hej Lisbeth...hvor er du....Har du mon travlt.
    Savner dine fine indlæg.

    Knus og god uge fra
    Karen

    ReplyDelete
  9. Hej!! Vilken trevlig och inspirerande blogg du har, hit vill jag gärna komma tillbaka.
    Jättefina klänningar du hade sytt också!!!!
    Många vackra bilder.........
    Ha en jättefin helg!!!

    http://rosalucia.bloggagratis.se

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!