Friday, December 26, 2008

Juletid...


Jeg elsker juletiden og måske endnu mere efter jeg har fået børn. Det er vidunderligt med børnenes forventning og glæde.

I mine børns børnehave begyndte juletiden med adventsspiralen, som er en meget smuk højtidelighed.
Alle børnene går ind i en stor granspiral, som er lagt på gulvet. Alle børnene tænder hver deres lille bivokslys ved et stort lys som står i midten. De små lys bliver sat rundt i hele spiralen, mens alle synger julesalmer. Det er meget smukt og rørende.

Hele december måned spiller børnene krybbespil i børnehaven. I mine børns børnehave blev det vist for forældrene til juleafslutningen. Min datter var den yndigste jomfru Maria...

1 comment:

  1. Hei, og takk for hyggelig hilsen. Husker og samme ritualet fra min sønns barnehage her i Oslo. Det var alltid en høytidsstund! Hege

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!